Rolls Royce Boat Tail: Ultra-exclusiv

,

Atunci când pătrundem în lumea constructorilor auto de lux tradițiile nasc povești care atestă gradul de excelență al fiecărui nume în parte. Iar pentru Rolls Royce a venit momentul în care își rescrie istoria readucând în atenția lumii arta veche a construcției de caroserii cu un model ultra-customizabil denumit Boat Tail.

De fapt ideea modernă de „carosieri” a celor de la Rolls Royce a fost materializată în 2017 când etalau „experimentul” Sweeptail. Partea interesantă a fost că feedbackul a demonstrat că existau destul de mulți interesați de proiecte similare, chiar dacă erau considerate rare și exclusive, cu o periodicitate de minim doi ani. Și cum o divizie nou creată, dedicată acestor proiecte, era cu adevărat profitabilă, a apărut Rolls-Royce Coachbuild, o expresie foarte rafinată a diviziei Rolls-Royce Bespoke. Cu alte cuvinte, dacă doriți să vă proiectați propriul Rolls-Royce acum este posibil prin noua divizie a companiei apărută în urma comenzilor pentru proiecte din ce în ce mai ambițioase, care depășesc cu mult competențele și capacitățile personalizate în domeniul strict al construcției de caroserii. Este evident că aici banii nu sunt un impediment.

Boat Tail s-a născut de fapt în urma unei triple comenzi, din care două au fost ale unor împătimiți ai iahturilor, în timp ce prima era a unor deținători de Phantom II Continental Boat Tail din 1932. În urma consultărilor s-a ajuns la un acord prin care cele trei mașini vor avea același model de caroserie, dar fiecare va fi apoi „extrem” de personalizată, reflectând confluența dintre viziune, capacitate și ambiția mărcii și a fiecăruia dintre viitorii posesori.
Pentru primul Boat Tail unicat, un convertible albastru, au fost necesari patru ani pentru dezvoltare. Cam atât le-a trebuit englezilor să înțeleagă în profunzime specificul cerințelor și materializarea lor într-o formă unică și perfect funcțională a caroseriei cu o lungime de aproape 5,8 m.
Profilul frontal este centrat pe un nou tratament al grilei și al luminilor iconice ale panteonului Rolls-Royce. Grila a devenit o parte integrantă a întregului ansamblu și nu un element aplicat, o libertate de design acordată doar modelelor din portofoliul Coachbuild. Și într-adevăr, în spate referințele nautice devin evidente. Partea din spate este o interpretare modernă a pupelor de ambarcațiuni care încorporau porțiuni mari de lemn. Furnirul Caleidolegno (stratificat) se aplică într‑un stil tipic Rolls-Royce, iar materialul gri și negru, care este de obicei adăpostit în interior, a fost special adaptat să fie utilizat la exterior fără compromisuri estetice.
Puntea din spate adăpostește în mod discret un concept extrem de ambițios, nemaivăzut până acum în lumea automobilelor. La apăsarea unui buton se deschid două ușițe printr-un mecanism fluture oferind un compartiment dublu, în genul coșului de picnic. Ambele camere conțin accesoriile perfecte pentru o adevărată experiență culinară în aer liber Rolls-Royce: o parte este dedicată aperitivelor, iar cealaltă bucătăriei, completată cu tacâmuri gravate cu numele „Boat Tail”, realizate de Christofle, la Paris.

O umbrelă de soare unică este adăpostită sub linia centrală din spate și poate fi deschisă elegant ori de câte ori vremea o cere.
Interesant este că doar pentru partea din spate a mașinii, cinci unități electronice de control (ECU) au fost necesare. Procesul de implementarea a necesitat un cablaj dedicat, complet reproiectat, și nouă luni de cercetare și dezvoltare intensă. Abia atunci a fost posibil ca ușițele din spate să se deschidă la un unghi adecvat de 67 de grade, să încorporeze un mecanism de blocare extrem de sigur și să integreze un sistem total de control al climei în compartimentul din spate pentru a păstra orice în bucătăria echipată de la bord.
Culoarea aleasă a fost o nuanță de albastru, o conotație nautică evidentă, care este subtilă când mașina se află în umbră, însă în lumina soarelui fulgii metalici și de cristal încorporați aduc o irizare puternică furnizând o aură extinsă care va fi pusă în mișcare de un motor V12 twin-turbo de 6,75 litri și 563 cai putere, provenit de la Phantom. Gurile rele spun că un proiect Tail Boat se „învârte” undeva în jurul a 30 de milioane de euro, însă cei de la Rolls Royce n-au „suflat” nimic până acum.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× unu = 7