Retro: Mercedes-Benz C126 500 SEC – Subtil, elegant, robust

,

Mercedes C126 500 SEC. Este considerată una dintre cele mai frumoase și mai fiabile mașini din istoria Mercedes-Benz, un simbol al luxului, care se distinge prin liniile subtile și elegante. Și-a făcut apariția la Salonul Auto de la Frankfurt din anul 1981 și și-a cucerit publicul. La vremea respectivă era cel mai puternic model al mărcii.

Mașina și-a „păstrat prețul” și după aproape patru decenii de la prima apariție. Dacă ai să cauți pe site-urile care se ocupă de intermedierea vânzărilor auto nu găsești nimic sub 10.000 de euro. Cele mai arătoase, care nu-și arată vârsta, costă chiar peste 20.000. Cristi Marin, prietenul revistei noastre, are un Mercedes SEC. El a fost norocos: achiziția l-a costat doar cinci mii de euro. Mașina a găsit-o într-un garaj din Franța, cu numere de Germania, iar proprietarii au vândut-o la preț redus pentru că voiau să renunțe la spațiul respectiv. Și se grăbeau tare de tot, iar el a fost acolo la momentul potrivit.
Automobilul arată foarte bine și are o personalitate puternică. Cu acest dar a fost înzestrat de legendarul Bruno Sacco, italianul care a condus în perioada respectivă departamentul de design al grupului german. Despre forța motorului sunt doar cuvinte de laudă. Propulsorul original are 5.000 de cmc și te scoate la plimbare ajutat de 230 CP.
Cristi a fost de două ori norocos. A plătit puțin și nici nu a fost nevoit să investească mulți bani în reparații. A schimbat bucșele, a reparat etrierele care erau blocate pentru că mașina nu prea fusese folosită, apoi a rezolvat și problema cu aerul condiționat. Mașina este echipată cu o mulțime de dotări, considerate lux la vremea aceea, după care suspină chiar și proprietarii mașinilor mai tinere: ABS, geamuri electrice, volan îmbrăcat în piele, trapă, mahon la interior. Are chiar și un mecanism haios care „îți oferă” centura de siguranță, imediat ce te-ai așezat comod în scaun, așa că nu mai poți spune că ai uitat de ea. Spațiul din interior este generos. Cristi a fost sportiv și este înalt, dar se simte foarte bine la volan.

„Uite, aici, la volan, încape liniștit și un șofer care are peste 1,90. Sunt cu picioarele întinse și îmi rămâne destul spațiu în spate. De câte ori ies cu ea la plimbare, mereu sunt întrebat dacă este de vânzare. Mașina este robustă și elegantă. Dacă desfaci o ușă și vrei să o ții în brațe, cazi cu ea. Este tare grea”, îmi povestește. Cristi Marin are experiență în acest domeniu. Îi place mecanica, a recondiționat multe mașini vechi și s-a confruntat cu o mulțime de probleme: automobile dificil de reparat, piese care se găsesc greu, „meseriași” guralivi care dau bir cu fugiții când văd ce și cât au de muncă. Este abordat mereu de cei care vor să-și cumpere mașini clasice.

Le spun că „nu este deloc treabă ușoară, costă bani și timp. Uite, acest Mercedes… Când oamenii află că are un consum de 20 de litri la suta de kilometri se gândesc imediat la instalația GPL. Consumă tot 20, dar gazul este cu 50% mai ieftin decât benzina. Este ca și cum ți-ai face vilă cu piscină, dar nu pui apă în bazin. Această mașină nu este pregătită pentru ardere uscată și atunci apar problemele: se deteriorează mai rapid chiulasa, supapele și simeringurile. Atunci motorul începe să «mănânce ulei» și merge prost”, îmi povestește. Cristi are și un sfat pentru cei care își doresc mașini clasice. „Ar fi de preferat să cumpere una în stare cât mai bună. Ideea că o repari cu un ciocan, o cheie și o șurubelniță este greșită. S-au apucat mulți de recondiționat, dar s-au lăsat păgubași după câțiva ani. Le recomand să cumpere doar piese originale și să meargă la un mecanic priceput, chiar dacă este mai scump”, mai spune Cristi Marin.

Text/ Foto: Sorin BARBU

 

Un răspuns

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 + sapte =