Renault Kangoo: Arătos și util

,

A treia generație Renault Kangoo adoptă un stil mai serios, cu o notă de eleganță oarecum surprinzătoare pentru un model derivat dintr-o autoutilitară. Seria de echipamente de bază a fost adusă la standardele zilelor noastre, cu sisteme eficiente de asistență la conducere.

Putem spune că Renault Kangoo a trecut printr-o revoluție estetică, abandonând formele rotunde, pentru un design deopotrivă serios și elegant. Apare și mai robust, mai musculos, cu capota motorului mai înaltă și mai dreaptă și cu „umeri” marcați. Acest nou Kangoo are 4.490 mm lungime, o majorare de 190 mm față de generația precedentă. În habitaclu, planșa de bord este traversată de o bandă decorativă din plastic, dar în stil lemn lustruit, închis la culoare. Există un ecran tactil de 8,0 inci, stil tabletă, așezat deasupra consolei centrale, pentru centrul de infotainment, iar panoul de indicatoare de bord păstrează un aspect clasic. Spre sfârșitul acestui an, Kangoo va putea fi comandat și cu panou digital de 7,0 inci pentru instrumentele de bord. Până atunci, van-ul francez rămâne în urma unuia dintre principalii săi concurenți, Volkswagen Caddy, care beneficiază de un ecran de 10 inci și de instrumentație digitală.

Renault garantează că noul Kangoo este mai confortabil decât modelul pe care îl înlocuiește. Acest lucru înseamnă o poziție de conducere mai bună, cu volan reglabil în adâncime și scaun al șoferului ce oferă și reglaje lombare. Protecția antifonică a fost îmbunătățită (izolare a tabloului de bord, geamuri mai groase, încapsulare a motorului). Pasagerii din spate beneficiază direct de aer condiționat, datorită unor aeratoare. Accesul în față este facilitat de deschiderea ușilor la 90°. Pentru spate, găsim portiere glisante și un hayon uriaș, pentru accesul la portbagaj. Pasagerii de pe rândul doi stau pe o banchetă mixtă, 2+1 locuri, dar aceasta se pliază, pentru a crea o suprafață plană de depozitare. Pliabil este și scaunul din dreapta șoferului, astfel că în noul Kangoo pot fi transportate obiecte de până la 2,7 metri lungime. Portbagajul are capacitatea de bază de 775 litri, dar poate fi extins până la 3.500 litri, dacă se rabatează bancheta și scaunul dreapta față. În plus, există și bare pe acoperiș. Spațiile de depozitare pentru mărunțișuri sunt răspândite în întreg habitaclul, existând unul cu capac, chiar și în fața șoferului, deasupra indicatoarelor de bord.

Kangoo face un salt imens și în ceea ce privește echipamentele de asistență și de siguranță. Noua generație vine cu monitorizare și alertă pentru păstrarea distanței de siguranță față de autovehiculul din față, tempomat adaptiv, asistență la parcare față/laterală/spate, rulare în marșarier cu avertizare privind persoane și obiecte, sisteme de menținere pe banda de rulare, de verificare a unghiului mort, de recunoaștere a semnelor de circulație, frânare de urgență, cu detectarea pietonilor și bicicliștilor. Versiunile cu transmisie automată EDC pot fi dotate și cu asistent de conducere semiautonomă de nivel 2.
Motorizările sunt reprezentate de două versiuni pe benzină, turbo, 1.3 TCe, de 100, respectiv, 130 CP, și trei variante diesel 1.5 BluedCi, de 75, 95 și 115 CP. Cu excepția propulsoarelor de 75 și 100 CP, care sunt cuplate standard la transmisii manuale, toate celelalte vin din fabrică cu cutie de viteze EDC cu 7+1 raporturi. O versiune electrică va fi lansată anul viitor.

Foto: Renault

Test: Renault Kangoo Maxi Z.E. – 100% utilitar & electric

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru + 3 =