Renault Austral: Pilonul schimbării

,

Renault continuă să-și înnoiască gama. Cel mai recent a lansat SUV‑ul compact Austral, care înlocuiește modelul Kadjar și va fi concurent direct pentru Peugeot 3008. Renault Austral a fost proiectat de la zero să fie model de familie versatil și cu propulsie hibridă.

Austral trebuie să reprezinte, temporar, oferta de mașină de familie a mărcii franceze în așteptarea viitoarei generații Scenic, programată pentru anul viitor, dar și să servească drept alternativă mai rațională și mai ieftină la noul și costisitorul Megane electric. Lung de 4.510 mm, acest SUV se bazează pe noua generație a platformei tehnice modulare a Alianței Renault Nissan, pe care o împarte cu noul Nissan Qashqai și care îi va permite să fie declinat în versiuni mai lungi, cu șapte locuri, și poate chiar coupe cu patru uși. Renault Austral este desenat în stilul Sensual Tech, „un amestec de autenticitate și generozitate asociată cu elemente high-tech”, potrivit lui Gilles Vidal, șeful de design la Renault. Aspectul său este un fel de încrucișare între Captur și Megane. Există mai multe elemente distinctive, cum ar fi semnătura luminoasă în formă de C, emblema mărcii plasată în centrul unei grile mari, o capotă cu profilare dublă și linii proeminente pe pasajele roților. În spate, stopurile holografice (lumina lor trece prin plexiglas special) sunt prelungite mult pe capota portbagajului și aproape se unesc. Versiunile de top sunt vopsite în două tonuri, cu acoperiș de altă culoare, au jante de 20 inci și, în premieră la Renault, faruri cu matrice LED (Matrix) care produc un fascicul de lumină lung fără a-i orbi pe șoferii mașinilor care vin din sens opus.

Sistemul de infotainment a fost dezvoltat cu Google, iar interiorul este finisat cu materiale plastice spumate, lemn tratat, Alcantara și chiar aluminiu în echipările de vârf.

În habitaclu, găsim head-up display și sistem multimedia OpenR orientat către șofer, ce combină indicatoare de bord digitale de format mare cu un ecran tactil de până la 12 inci. În comparație cu Kadjar, Austral este mai plăcut, mai confortabil și mai tehnologizat. Este și mai spațios și are capacitate de depozitare mai mare. Portbagajul are 500 de litri la versiunile microelectrificate și 430 de litri pentru cea hibrid standard, numită E-Tech.
Renault Austral va fi disponibil numai cu motoare pe benzină electrificate. Versiunea de bază are sistem mild hybrid de 130 CP, ce combină un tricilindru supraalimentat cu un alternator-demaror, ce eliberează unitatea termică în fazele mari consumatoare de energie (accelerări), pentru a economisi benzina. Sistemul este alimentat de o baterie de 48 V plasată în podea, care se încarcă la frânare. Acest motor va fi disponibil numai cu transmisie manuală. Apoi există un turbo 1.3 TCe cu patru cilindri, disponibil în variante de 140 și 160 CP. Și acesta beneficiază de un sistem microhibrid și are avantajul de a oferi o cutie de viteze automată (X-Tronic). În vârful gamei se află un motor hibrid nereîncărcabil, la fel ca pe Arkana și Captur care, la viteză constantă, permite rularea în 80% din timp în modul electric. Acesta va fi disponibil în două niveluri de putere, 160 și 200 CP. Tracțiunea la toate versiunile este exclusiv pe roțile frontale. În plus, există sistem de conducere autonomă de nivel 2 cu funcție de blocaj de trafic, o cameră 3D și asistent predictiv de conducere ecologică pentru a obține cel mai bun consum.

Roțile spate viratoare, cu până la 5°, sunt standard la Renault Austral.

Renault Austral va ajunge la dealeri în a doua jumătate a acestui an, prețurile urmând a fi anunțate atunci.

Foto: Renault

TEST: Renault Arkana E-TECH RS Line – „E” de la tehnologie

Renault Megane E-Tech Electric: Smartphone pe roți

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sase × = 36