Renault Arkana: Modern și în trend

,

SUV-ul coupe există de mai bine de un deceniu. Dar, în Europa, această siluetă rămâne apanajul mărcilor premium. Până acum. Pentru că Renault a devenit primul producător auto generalist care se aventurează pe această nișă cu Arkana.

Renault Arkana, lansat acum un an în Rusia, va fi comercializat și în restul Europei, mai întâi, în țările din vestul continentului, prima fiind patria mărcii, Franța. Arkana va fi vândut din prima jumătate a anului 2021 și, deși poartă același nume cu modelul comercializat în Rusia, este vorba despre o mașină complet diferită. Modelul rusesc are o bază tehnică veche, preluată de la Duster, în timp ce Arkana de pe piața vestică va folosi o platformă modernă, CMF-B. Aceeași pe care o găsim și la varianta vândută în Coreea de Sud, care se numește Samsung Motors XM3 și a fost lansată la începutul anului 2020.

CMF-B este platforma tehnică pe care este construit și Renault Captur (4.230 mm), dar Arkana este (mult) mai mare decât acesta. Noul SUV coupe se întinde pe 4,570 mm, astfel că este mai lung chiar și decât Kadjar (4.450 mm). Caroseria este cvasiidentică cu cea a variantei pentru piața rusească și regăsim pe ea codurile de stil utilizate de Renault în designul modelelor sale din ultimii ani: faruri cu lumini de zi în formă de L curbat, aripi marcate, stopuri mari care se prelungesc până aproape de mijlocul hayonului. Profilul lateral este cel caracteristic crossoverelor tip coupe, cu acoperiș ce coboară în panta accentuată spre spate, lunetă puternic înclinată, portbagaj înalt. Pentru lansarea pe piața vestică, Renault a pregătit ediția specială Arkana RS Line, ce are grilă de radiator sport, jante speciale de 18 inci, cu detalii roșii, două țevi de eșapament și culoarea exclusivă Valencia Orange.
În interior, Renault Arkana a preluat, cu mici modificări, tabloul de bord de la Captur. Cei mai familiarizați cu acesta vor observa că Arkana vine cu banda centrală revizuită, evidențiată prin iluminarea cu LED-uri. Display-urile sunt aceleași: 10,2 inci diagonală pentru ecranul digital al indicatoarelor de bord și 9,3 inci (240 mm), în format portret, pentru cel al centrului de infotainment, poziționat în partea superioară a consolei centrale. Bancheta este fixă la Arkana, spre deosebire de cea culisantă a modelului Captur. Noul SUV Renault are portbagaj cu volumul de 513 litri.

Datorită bazei sale tehnice moderne, Arkana în versiune vest-europeană este la zi în materie de sisteme de asistență pentru conducere. În special, există asistent pentru rularea pe autostradă și în coloană, care combină controlul de viteză adaptiv cu funcția Stop&Go și centrarea pe banda de rulare. Găsim, de asemenea, lumini de drum cu aprindere automată, monitorizare a punctului mort, frânare de urgență, cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, asistent pentru parcarea în marșarier, cameră video 360°.
În ceea ce privește sistemul de propulsie, Arkana este al patrulea model hibrid E-Tech al Renault. Dar Captur este un hibrid reîncărcabil, iar aici avem doar hibridizarea ușoară de 140 CP preluată de la Clio. E-Tech Hybrid combină un propulsor cu patru cilindri pe benzină, de 1,6 litri, două motoare electrice și o cutie de viteze semiautomată. Vor exista și două versiuni 1.3 TCe, cu transmisie cu dublu ambreiaj EDC, de 140 și 160 CP. Și acestea au adoptat microhibridizarea, cu un alternator-demaror și baterie litiu-ion de 12 V. O variantă diesel a lui Renault Arkana nu va exista.

Foto: Renault

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


trei + 2 =