Record de distanță cu pilă de combustie

,

Toyota a stabilit un record mondial cu ajutorul noului model Mirai: 1003 kilometri parcurși cu un singur plin de hidrogen.

Un exemplar Toyota Mirai a stabilit un record mondial pentru automobilele electrice cu pile de combustibil ce folosesc hidrogenul drept carburant. Modelul japonez depășește astfel recordul stabilit de Hyundai Nexo la jumătatea lunii mai. Mirai a parcurs 887 kilometri cu un singur plin.
Astfel, a parcurs 1003 kilometri, fiind condus de patru șoferi pe drumurile publice din Franța, între stația HYSETCO din Orly și regiunile Loir-et-Cher și Indre-et-Loire din sudul Parisului. Recordul a fost certificat de o autoritate independentă și nu au fost folosite tehnici speciale de condus, spune comunicatul oficial Toyota.
La finalul traseului, consumul înregistrat de modelul Mirai a fost de 0,55 kg hidrogen/100 km, iar autonomia rămasă afișată de computerul de bord era de 9 kilometri. Rezervorul autovehiculului poate stoca 5,6 kilograme de hidrogen. Noua generație a modelului Toyota Mirai a fost prezentată la începutul anului 2020. Noul model concept folosește platforma TNGA și se prezintă cu un look impresionant. Partea frontală a fost complet redesenată, iar cea din spate are acum o linie plonjată, inspirată de modelele coupe. Conceptul are o lungime de 4.935 mm și folosește anvelope de 20 inci.
A doua generație a modelului Toyota Mirai a ajuns în Europa în vara anului 2020. Aceasta folosește tehnologia celulei de combustibil cu hidrogen pentru a produce energie electrică. Toyota a lansat inițial modelul Mirai în 2014.
Este unul dintre puținele modele de serie ce utilizează hidrogenul drept combustibil, iar japonezii au lansat deja a doua generație. Noul model este diferit față de generația anterioară trecând pe platforma GA-L cu tracțiune spate. Noul model este mai lung și mai lat față de predecesorul său. Designul a fost și el modificat, fiind acum unul mai pe placul clienților europeni. Prima generație Toyota Mirai are o autonomie de 500 km. Acesta a fost lansat în 2014, iar de atunci au fost vândute aproximativ 10.000 unități. Sistemul de propulsie este alcătuit din celule de combustibil cu hidrogen, ce produc energie pentru motorul electric. Puterea este de 184 CP, iar pentru stocarea energiei electrice, modelul folosește acum o baterie li-ion. Modelul anterior folosea o baterie ni-metal hibrid.
Performanțele au fost îmbu­nătățite, Toyota Mirai accelerează acum de la 0 la 100 km/oră în 9,0 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h. Rezervorul sub presiune pentru hidrogen are forma literei T și poate stoca 5,6 kg de hidrogen ceea ce oferă modelului din Japonia o autonomie de 650 km. Procesul de alimentare durează aproximativ cinci minute. Toyota oferă trei niveluri de echipare pentru Mirai, iar de la nivelul de bază modelul este echipat cu jante de 19 inci, sistem infotainment cu ecran de 12,3 inci, faruri bi-LED.
Ca fapt divers, o Toyota Mirai de primă generație a fost modificată și oferită Vaticanului pe post de papamobil. Exemplarul alb a fost convertit prin înlăturarea plafonului pentru locurile din spate și instalarea unui acoperiș înălțat pentru a îl proteja pe Suveranul Pontif. În Vatican nu există, însă, stații de alimentare cu hidrogen, cea mai apropiată stație fiind la 15 kilometri distanță.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


9 × sase =