RAR: IRUM TAGRO – 100% românesc

,

După ani în care toată lumea s-a întrebat încotro se îndreaptă industria românească iată că, începând cu anul 2018, avem motive să ne mândrim. A fost lansat tractorul 100% autohton.

În ultimul trimestru al anului trecut, Registrul Auto Român a dat undă verde omologării lui IRUM TAGRO, primul tractor în totalitate românesc, produs după mulți ani de pauză în domeniu.
În toamna anului trecut, s-a prezentat la RAR tractorul agricol gândit și realizat pe platforma IRUM Reghin. Într-un timp relativ scurt, la Departamentul Omologări de TIP, tractorul a fost supus unor serii de încercări statice și dinamice care au avut un rol important în definirea și optimizarea produsului în conformitate cu normele impuse de către Uniunea Europeană. Au fost ­­­ elabo­­ra­­te și finalizate rapoarte de încercare pentru sistemul de direcție, dispozitivele de frânare și cuplarea frânei remorcii. De asemenea, au fost supuse testelor și dispozitivele de iluminare și semnalizare luminoasă și compatibilitatea eletro­magnetică. Au fost verificate masa maximă cu încărcătură, masele de balast, precum și siguranța sistemelor electrice, cuplajele mecanice și prizele de putere. În urma testelor efectuate, sistemul de evacuare, sistemele de control, dispozitivele de oprire de urgență, ieșirea de siguranță și sistemul de ventilație și filtrare din cabină au fost găsite conforme cu normele în vigoare. La fel și în cazul vitezei de ardere a materialului cabinei și nivelului sonor.
IRUM TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul, privind îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative în raport cu prezentul Regulament pentru Vehicu­lele Agricole și Forestiere (UE) nr. 167/2013, cu ulti­mele modificări aduse de Regulamentul delegat (UE) nr. 2018/830.

Cu o cabină etanșă ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, tractorul IRUM TAGRO se poate considera un pionier în reindustrializarea  zonei constructoare de vehicule agricole din România. Ne putem mândri de un tractor produs în Romania cu performanțe dovedite ale unui sistem de tracțiune integrală 4×4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă poziționată în partea din spate funcțională pentru 540 rpm și 1000 rpm. Motorul este diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), poziționat longitudinal în partea din față. Are o cilindree de 3.387 cmc și dezvoltă 101 CP (75 kW) la o turație de 2.200 rpm, oferind un cuplu maxim de 430 Nm la o turație de 1400 rpm. Sistemul hidraulic de servodirecţie facilitează confortul și oferă încredere sporită schimbărilor de direcție, chiar și atunci când, prin intermediul tiranților pentru cuplare rapidă de categorie II și a cârligului de remorcare reglabil pe înălțime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg.
Compania care a dat naștere acestui tractor agricol a fost înființată în urmă cu 66 de ani. A funcționat ca societate de stat până în anul 1999 când a fost achiziționată și a devenit companie cu capital privat. În anul 2010 a început activitatea în domeniul tractoarelor agricole, printr-o colaborare cu un producător din Belarus, reușind să obțină o licență de asamblare pentru câteva modele. Iar în anul 2018 a prezentat conceptul original (de la idee până la produsul finit) al primului tractor agricol, IRUM TAGRO, destinat tuturor fermierilor.

Text /Foto: Ing. Mihai-Adrian Iozsa, Departamentul Omologări de Tip, RAR

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 4 = cinci