Range Rover Evoque: Spre succes, prin imitaţie

,

Ultramodernă la interior și cu prestații tot-teren bune, a doua generație Range Rover Evoque a pierdut din originalitate, dar joacă acum cartea de mini-Velar, cu care speră să dea lovitura. Consumă și mai mult, însă va avea și o versiune hibrid, prin care să compenseze la acest capitol.

Fără să renunțe la semnătura stilistică ce-i este specifică, noul Range Rover Evoque are designul inspirat din cel al aclamatului și premiatului Velar. Ca și în 2011, când a fost lansată prima generație Evoque, și apariția lui Range Rover Velar, în martie 2017, a produs un mic șoc, stârnind încântare și creând un standard estetic în cadrul mărcii. Totodată, a devenit și o referință din punct de vedere al designului pentru întreaga categorie SUV și a obligat concurența să caute răspunsuri pe măsură. Așa se explică, probabil, și faptul că pentru noul Evoque s-a renunțat la versiunile coupe cu 2+1 uși și cabrio pe care le-a avut prima generație, care au atras puțini clienți și erau și mai scumpe. Deși are aceeași lungime ca prima generație, 4.371 mm, noul SUV compact a câștigat nu mai puțin de 96 mm la lățime, ajunsă acum la 1.996 mm, 14 mm în înălțime (1.649 mm) și 21 mm la ampatament (2.681 mm), astfel că are un habitaclu mai încăpător și implicit, mai confortabil, mai ales pentru pasagerii locurilor din spate. De asemenea, portbagajul și-a adăugat 41 litri la capacitate, pentru un total de 591 litri. În interior, asemănarea cu Velar este și mai flagrantă, în special datorită afișajelor digitale, care sunt în număr de trei. Unul înglobează indicatoarele de bord și oferă și informații despre starea mașinii și a căii de rulare, fiind foarte util la deplasarea în teren accidentat. Cel de-al doilea, poziționat pe planșa de bord deasupra consolei centrale, este tactil și dedicat centrului multi­media și se sincronizează cu smartphone-ul. Tot (parțial) tactil este și cel de-al treilea afișaj digital aflat în zona centrală a aceleiași console și care constituie interfața pentru reglajele sistemului de climatizare.
Pentru motorizarea noului Range Rover Evoque sunt oferite șase variante: trei pe benzină, trei pe motorină, cuplate la transmisii manuale sau automate cu 9+1 trepte. Motoarele pe benzină sunt de doi litri, în patru cilindri, biturbo, de 200, 250 și 300 CP, cu consumuri medii între 7,7 și 8,1 l/100 km. Și dieselurile au tot câte doi litri și patru cilindri, având puteri de 150, 180, respectiv, 240 CP și consumând, în medie, între 5,4 și 6,2 l/100 km. Tracțiunea integrală este standard pe toate versiunile, mai puțin pe dieselul de 150 CP, la care este opțională.

Prin comparație cu vechiul model, motoarele noului Evoque sunt ceva mai performante, dar și cu consumuri de carburant mai mari. Acestea pot fi reduse cu câteva procente, dacă se aleg versiunile electrificate MHEV, care recuperează energia de frânare și o folosesc la accelerările mai puternice. Spre sfârșitul acestui an, noul SUV premium va fi oferit și într-o versiune hibrid reîncărcabilă, ce va putea rula în modul electric pe o distanță de câteva zeci de kilometri și va avea un motor de 1,5 litri cu un consum foarte redus de benzină.
Noul model va ajunge în showroom-uri în primă­vară, dar poate fi deja comandat, inclusiv în România. Va fi disponibil în patru niveluri de echipare, Evoque, Evoque S, Evoque R-Dynamic și Evoque First Edition.

 

Text: Florin NECULA  /Foto: RANGE ROVER

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sase + 5 =