Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport în variante hibrid reîncărcabil, lansate în Europa

,

Land Rover a lansat, pe 22 aprilie 2020, versiunile hibrid reîncărcabil (plug-in hybrid – PHEV) ale modelelor Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport.

Ambele utilizează un propulsor turbo pe benzină de 1,5 litri, în trei cilindri, pentru propulsia roților față, și un motor electric de 80 kW (109 CP), pentru acționarea axului spate. Cu o putere combinată de peste 300 CP fiecare, cele două versiuni sunt primele dintr-un portofoliu de hibride reîncărcabile pe care Land Rover îl va extinde în anii ce urmează. Noile SUV-uri utilizează o platformă tehnică specifică, ce a fost proiectată special pentru sistemele de propulsie hibridă. Pachetul de baterii cântărește 124 kg, are capacitatea totală de 15 kWh și este montat sub banchetă.

Acumulatorii sunt protejați, pe sub mașină, de un scut din oțel, Land Rover promițând că ambele modele și-au păstrat nealterate calitățile tot-teren, deci se pot accesa cu ele rute accidentate. Sistemul hibrid produce 309 CP și 540 Nm la amândouă mașinile, transmiși la roți cu ajutorul unei cutii de viteze automatice cu 8+1 rapoarte. Range Rover Evoque P300e, fiind mai mic și mai ușor, accelerează în 6,3 secunde până la 100 km/h și are autonomie de până la 66 km în modul de funcționare strict electric.

Dacă rulează în modul hibrid, consumul mediu este de 1,4 l/100 kmh, iar emisiile sale de CO2 sunt de 32 g/km. Land Rover Discovery Sport P300e rezolvă sprintul 0-100 km/h în 6,5 secunde, are autonomie electrică de 62 km, consum mediu de 1,6 l/100 km și emisii de 36 g/km. Rularea electrică este posibilă până la viteza de 135 km/h, atât la Evoque, cât și la Discovery Sport. Încărcarea acumulatorilor până la 100% se face în 30 minute, dacă se folosește o stație de încărcare rapidă de 32 kW, 90 de minute (pentru un procentaj de 80%) de la o sursă de 7,0 kW, și cel puțin șapte ore, de la prizele obișnuite de locuință. Bateriile nu sunt, însă, niciodată complet goale, pentru că cele două mașini sunt echipate cu sisteme de recuperare regenerativă a energiei de frânare.

În România nu au fost anunțate prețurile, până în aceste moment, dar pe piața franceză, de exemplu, Land Rover Discovery P300e costă 50.400 euro în echiparea de bază, iar Range Rover Evoque P300e, 52.500 euro.

Foto: Land Rover

Land Rover Defender alimentat de mecanica unui Tesla Model S

Automobilele electrificate. O familie mare și complexă (II)

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 − = unu