RAM: Goana prin praf

,

Ram Rebel TRX Concept

Ram Rebel TRX Concept

Cine și-ar fi imaginat un pick-up care să zboare cu 160 km/h prin coclauri și pe deasupra să poată căra jumătate de tonă în benă, ar fi fost privit lung de multă lume și considerat că bate câmpii. Americanii de la RAM nu sunt de acord cu asta.

Ram Rebel TRX Concept

Divizia celor de la FCA (Fiat Chrysler Automobiles) a luat lucrurile în serios și, prin conceptul Rebel TRX, vrea să materializeze cel mai puternic RAM (poate că denumirea Dodge RAM este mai familiară) pe care l-au construit până acum.

Ram Rebel TRX Concept

Pentru cunoscători este clar că liniile caroseriei și combinațiile de culori sunt împrumutate de la cele mai populare modele, Rebel și Power Wagon, însă conceptul are un aspect mult mai cizelat. În partea frontală, cele trei litere scot în relief grila extinsă care îi permite unui flux de aer suplimentar să răcească motorul supraalimentat. Iar capota, care adăpostește HEMI-ul de 6,2 litri, are designul preluat de la uriașul model Heavy Duty. Surprinzător, după ce privești profilul lui Rebel TRX și vezi roțile de 37 de inci care îi oferă o gardă la sol de 410 mm, privirea „cade” pe gurile de evacuare mari, integrate în pragurile metalice, aproape de roți. În spate, oblonul benei are la rândul său un mare RAM, negru mat, preluat de la „clasicul” Rebel și acoperă o mare parte din zona centrală a acestuia.

Atunci când străbați un teren accidentat la viteze mari, modul în care o faci devine foarte important. Designerii de interior au ales combinația de piele suede cu inserție centrală de material textil, pentru scaune și banchetă. Pielea întoarsă de pe margini oferă o aderență excelentă pentru îmbrăcăminte, iar materialul textil rezistă foarte bine, în timp, la uzură, cele patru locuri fiind echipate cu hamuri în șase puncte de fixare pentru siguranța ocupanților acestora.
ram (24)Dacă vrei să mergi ca un proiectil în off-road trebuie să ai și cu ce. Iar americanii s-au ținut de cuvânt montând sub capotă un HEMI supraalimentat de 6,2 litri, care dezvoltă 575 CP, Rebel TRX devenind cel mai puternic RAM 1500 pe care compania l-a construit până acum. Apoi i-au „alipit” și o transmisie automată TorqueFlite 8HP70 cu opt trepte și, în ultima etapă, i-au făcut noi calibrări pentru motor, transmisie și trenul de rulare pentru un condus în condiții de off-road la peste 160 km/h. Și, ca să rezolve definitiv problema tracțiunii, au făcut apel la RAM 4×4 Performance Control System cu o casetă de transfer BorgWarner 44-45 care utilizează patru moduri de operare: Normal, Umed/Zăpadă, Off-road și Baja.

Ram Rebel TRX Concept

Și încă un detaliu, Rebel TRX folosește o punte față standard de la RAM 1500, cu diferențial și planetare modificate ca să reziste dimensiunilor trenului de rulare și solicitărilor din terenul accidentat. Iar pentru puntea spate este folosit un sistem de suspensie cu prindere în cinci puncte care împarte arhitectura standard cu cea folosită la cursele rapide în offroad și deșert.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ / Foto: RAM

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × = 8