Primul Maserati electrificat de serie

,

Electrificarea propriilor modele de mașini începe lent la Maserati, primul lansat oficial fiind Ghibli Hybrid. Sub acest nume se ascunde, de fapt, o simplă motorizare microhibridă, cu un alternodemaror și o rețea electrică de 48V.

De la un producător de înaltă calitate ca Maserati, probabil, ne-am putea aștepta la mai mult. Dar electrificare este doar la scară „micro” pe Ghibli Hybrid. Sub capota acestuia se află un motor 2.0 turbo pe benzină, cu patru cilindri, ce este derivat din cel al modelului Alfa Romeo Giulia Veloce. Propulsorul este asociat, printr-o rețea electrică la 48V, cu un alternator-demaror antrenat prin curea (și nu cu un motor electric interpus la nivelul transmisiei, ca la un hibrid adevărat).

Motorul provenit de la Giulia Veloce a fost, în mare parte, revizuit în conformitate cu standardele sportive ale Maserati: sistemul electronic de control al motorului este complet diferit, prin utilizarea unei noi generații de unitate ECU Bosch. Conform Maserati, „în practică, au rămas doar dimensiunile și o parte a chiulasei motorului inițial. Acesta a fost transformat într-un adevărat motor Maserati”. Sistemul produce 330 CP, la o turație de puțin peste 5.700 rpm, și 450 Nm cuplu maxim, la 4.000 rpm. Demarajul 0-100 km/h este realizat în 5,5 secunde, iar Ghibli Hybrid are emisii de CO2 situate între 192 și 216 g/km în ciclul WLTP, dar datele sunt provizorii, nefiind, încă, omologate. Aceste valori de emisii sunt relativ ridicate, fiind justificate de Maserati prin absența hibridizării adevărate și prin greutatea ridicată a mașinii: 1.950 kg.

Dotarea de serie a modelului Maserati Ghibli Hybrid include echipament audio Harman Kardon Premium (opțional, Bowers&Wilkins), regulator de viteză adaptiv, cu funcție Stop & Go, camera video 3600 și sistem de monitorizare și de alertare la ieșirea în marșarier dintr-un loc de parcare.

În ceea ce privește centrul de infotainment, Maserati Intelligent Assistant, acesta este unul de nouă generație, cu ecran tactil de 10,1 inci diagonală, bazat pe Android Automotive, sistemul de operare Google pentru automobile.

Foto: Maserati

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi × 8 =