Porsche și femeile din presa auto

,

Există vreo cale prin care femeile să fie mai bine reprezentate în mass-media auto? Cei de la Porsche Cars Marea Britanie spun că da, ținând cont că dintre cei aproximativ 250 de jurnaliști de specialitate, care publică pe tărâmul Marelui Will, mai puțin de 20 sunt femei.   

Ideea a pornit de la faptul că deși femeile reprezintă mai mult de jumătate din deținătorii de permise de conducere din întreaga lume, acestea sunt surprinzător de puțin prezentate în lumea mediatică auto.

Așa că la sfârșitul anului 2021, a fost dezvoltat programul We Drive, în care un aspect vital a fost acela de încurajare a viitoarelor conținuturi tematice, cu un accent mai mare pus pe publicul feminin. Prin acesta s-a sperat că jurnalistele aspirante vor fi în contact cu profesioniștii consacrați din industrie oferind următoarei generații de scriitori și de creatori video oportunitatea să-și perfecționeze abilitățile și să promoveze noi relații de lucru. We Drive ar fi un atelier unic, oferind sfaturi de specialitate și experiență media practică, alături de oportunitatea de a se urca la volanul unui Porsche.

„Fie că este vorba de un jurnalist bărbat sau femeie, mașinile tind să fie recenzate într-un mod foarte masculin, descoperind tipul de caracteristici de care sunt interesați bărbații. Am făcut o mulțime de cercetări pentru a vedea ce interesează clienții noștri de sex feminin și este foarte diferit de ceea ce citiți într-o recenzie tipică a mașinii. Așa că ideea a fost de a ajuta la adaptarea a ceea ce a fost raportat pentru a se implica mai bine cu un public feminin” explica Rory Lumsdon, director Relații publice la Porsche Cars Great Britain.

Pentru explicarea acestei abordări, Rob Durrant, Product PR Manager la Porsche Cars Great Britain, citează raportarea familiară a succeselor Porsche la Le Mans, unde viteza, performanța și victoriile sunt principalele titluri comune. Dar cercetările celor de la Porsche sugerează că astfel de statistici pot fi neatractive pentru un public feminin, care este mai interesat de factori precum siguranța și fiabilitatea. Prin urmare, o modalitate diferită de prezentare ar fi includerea faptului că nivelul ingineriei necesare în cazul curselor de anduranță, ca în cazul Le Mans, se regăsește și în fiecare mașină Porsche de stradă. Practic ar fi o abordare diferită a aceleiași povești, dar cu același rezultat.

Ca să transforme We Drive de la idee la realitate, Porsche Cars Great Britain a abordat-o pe Erin Baker, director editorial la Auto Trader UK și una dintre cele mai apreciate femei jurnaliste auto britanice. Baker, ea însăși o susținătoare deschiderii reprezentării feminine în industria auto, și-a contactat urmăritorii săi pe rețelele sociale și a fost surprinsă de interesul din partea potențialilor candidați de toate vârstele, dintr-o mare varietate de medii sociale și profesionale din Marea Britanie și nu numai.

Astfel s-a luat decizia ca desfășurarea primului eveniment We Drive să fie în tandem cu lansarea zonală a noului Macan, considerat modelul cu cel mai mare număr de cumpărători de sex feminin din Regatul Unit. Pe parcursul a două zile, grupuri de jurnaliști și prezentatori aspiranți s-au bucurat de sesiuni atelier cu Erin Baker și alte figuri de top din industria de profil, fiecare participantă având posibilitatea să-și scrie recenzia SUV-ului din propria perspectivă. Experiența la primă mână a evaluării unei mașini noi a oferit tuturor o bază neprețuită de informații, dar la fel de importante au fost conexiunile și prieteniile create cu femei care gândesc la fel și au aceeași pasiune pentru automobile.

Următorul eveniment We Drive este programat pentru această lună, intenția organizatorilor fiind să existe câte patru în fiecare an, dar cu speranța că scheme similare vor fi lansate și pe alte piețe Porsche din întreaga lume.

Foto: Poesche

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 1 = cinci