Porsche Mission R: Misiunea R, două lumi într-una

,

Cum ar trebui să fie o mașină de competiție? Este o întrebare ale cărei răspunsuri diferă de la un constructor auto la altul. Cum de ceva vreme numitorul comun este electricitatea, Porsche și-a dezvăluit propria viziune asupra sporturilor cu motor, cu un concept numit Mission R. Desigur, „R” vine de la „racing”.

Dezvoltarea unei platforme full electrice destinată competițiilor este pasul firesc pe care îl face Porsche când vine vorba despre viitorul sustenabil al sporturilor cu motor. Iar schimbarea vine printr-un proiect cu două motoare electrice, care are ca scop modificarea spectaculoasă a modului în care interacționează pilotul și spectatorii. Oricum, nemții se așteaptă să fie mulți amatori pentru acest gen de platforme pentru că, la urma urmei, există un adevăr fundamental în motorsport care spune că dacă nu te afli în cockpit, sigur îți urmărești favoritul, dacă nu din tribune, măcar din fața ecranului. De aceea, conceptul este gândit astfel încât interiorul să fie vizibil cât mai ușor celor din afară, o privire asupra exteriorului fiind revelatoare. Acoperișul său transparent nu este doar un exhibiționism, o afișare a interiorului divizată de exoscheletul său, ci are un rol dual. Transparența înseamnă vizibilitate, atât pentru cel de la volan, cât și pentru fani. Pe șofer îl ajută la o mai bună conștientizare a mediului înconjurător, mai ales în situațiile extreme ale cursei. Pentru fani acest lucru permite filmări cu adevărat dinamice ale curselor în viitor făcute cu ajutorul dronelor. Cu alte cuvinte camerele statice sunt pe ducă. În exterior.
În cabină însă au un rol crucial. Oricum am da-o, pilotul este întotdeauna cel mai important personaj din orice poveste de motorsport. Dar fanii pot avea eroi multipli și asta îi va face să se implice și mai mult în cursă încercând să fie efectiv în cockpit alături de aceștia. Acest lucru se realizează printr-o serie de camere interne care oferă perspective de vizualizare diferite, inclusiv una pe cască, o cameră mobilă pe stâlpul A și alta pe tabloul de bord care filmează înapoi. Într-o cursă, acest lucru i-ar permite unui fan să „sară” din mașină în mașină și să experimenteze cursa din perspectiva care îi place cel mai mult. Folosind aceleași camere, la rândul lor șoferii pot deveni ei înșiși creatori de suspans. Butonul „Livestream” le va permite să-și transmită direct cursele către fani, la fel cum ar face jucătorii pe platformele de live streaming. Desfășurarea fizică a cursei nu trebuie niciodată pierdută. O mișcare bruscă în timp ce o mașină evită o potențială coliziune nu este văzută doar în timp real, ci va reda și creșterea ritmului cardiac, deja accelerat, al celui de la volan. Ideea este că această schimbare va crea cu adevărat empatie între pilot și fani.

Când s-au gândit la Mission R, cei de la Porsche nu s-au referit la cea mai rapidă mașină de curse, ci la cea mai bună. Ca performanțe se situează la nivelul lui Porsche 911 GT3 Cup, doar că de data aceasta vorbim de două motoare electrice cu statoarele răcite cu ulei, unul de 320 kW (435 CP) pentru puntea față și celălalt de 480 kW pentru cea din spate, care pot dezvolta împreună o putere 1.088 CP. Chiar dacă masa totală este de 1.500 kg, viteza maximă depășește 300 km/h și atinge 100 km/h în mai puțin de 2,5 secunde.
Bateria de 82 kWh încorporează celule high-end și răcire directă cu ulei și este concepută pentru curse de sprint. Datorită tehnologiei de 900 de volți și a capacității de alimentare rapidă, poate fi încărcată de la 5 la 80% SoC (State of Charge) în aproximativ 15 minute în timpul unei pauze de curse, punctul forte fiind puterea foarte mare de recuperare, de până la 800 kW. Important este că designul modular al sistemului de acționare ajută, de asemenea, la îmbunătățirea eficienței costurilor în sporturile cu motor: cutia de viteze, motoarele electrice și invertoarele controlate prin impulsuri (PCI) de pe punțile față și spate sunt identice.

Foto: Porsche

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 2 = noua