Porsche 962 C: O restaurare de legendă

,

Porsche Heritage and Museum a restaurat până în cel mai mic detaliu un emblematic model de competiție din istoria mărcii germane: 962 C din 1987.

Se împlinesc 35 de ani de când Hans-Joachim Stuck, acum în vârstă de 70 de ani, a câștigat prestigioasa și aprig disputata Supercup ADAC Würth din Germania. În timpul seriei inaugurale pentru prototipurile de mașini sport din Grupa C, el a testat noua transmisie Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) la viteza de curse. Aspectul vehiculului s-a schimbat înainte de a doua cursă, Norisring 200 mile, când Shell s-a alăturat echipei ca sponsor principal. Porsche a concurat în culorile galben și roșu și în anul următor, iar Stuck a muncit din greu pentru a-și apăra titlul de Supercup. Acest 962 C și-a început apoi a doua viață ca mașină de testare în departamentul de aerodinamică de la Weissach, devenind un model de referință în colecția de mașini sport a companiei germane. Legendarul model de competiție Porsche 962 C a fost reunit cu Hans-Joachim Stuck, pilotul care l-a făcut celebru. Stuck a trebuit să aștepte 35 ani pentru întâlnirea cu mașina dezvoltată la Weissach. Departamentul ­Porsche Heritage And Museum a avut nevoie de un an și jumătate pentru a restaura până în cel mai mic detaliu modelul prototip 962 C, înainte de a i-l prezenta lui Hans-Joachim Stuck. Porsche 962 C a fost conceput și produs în centrul Porsche din Weissach în 1987. În același timp, a fost unul dintre primele automobile Porsche pe care a fost testată transmisia cu dublu ambreiaj (PDK), iar Hans Stuck a fost implicat direct în dezvoltarea prototipului. Modelul face parte din celebra Clasă C pentru automobilele sport prototip.

Armin Burger și Traugott Brecht de la departamentul Historic Motorsport au fost responsabili pentru reconstrucția mașinii de curse. „Tot treceam pe lângă această mașină în depozit. Apoi, acum aproximativ un an și jumătate, am decis să o scoatem de acolo, am transferat-o la Weissach și să începem să lucrăm la restaurare”, a spus ­Burger. El și echipa sa au fost nevoiți să reconstruiască multe piese, deoarece nu mai existau.

„Cooperarea cu celelalte departamente de la Porsche a fost excelentă. Am găsit aproape tot ce ne trebuia”, spune Burger.

A doua surpriză pentru Hans-Joachim Stuck se afla la câțiva metri de modelul sport proaspăt restaurat: combinezonul roșu purtat în anii ‘80. „Încă mă încape!”, a exclamat veteranul pilot german. „Pentru mine, timpul petrecut alături de echipa Porsche a fost cel mai de succes din întreaga carieră”, spune el, punându-și casca albă decorată cu stea și urcând la volanul modelului 962 C.

 

Hans-Joachim Stuck are la activ o impresionantă carieră în motorsport. Pilotul german a fost prezent în ­Formula 1 între 1974 și 1979 cu echipe precum March, Brabham, Shadow și ATS. A urcat de două ori pe podium și a strâns 29 de puncte. Stuck și-a făcut apoi un nume în DTM și ITC. În DTM a fost campion în 1990 și a strâns 11 victorii în carieră. Dar, fără îndoială, în lumea curselor de anduranță, Stuckie s-a simțit cel mai bine. A fost prezent în cursa de 24 de ore de la Le Mans de 18 ori și a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de două ori, în 1986 și 1987 cu modelul Porsche 962C.

Foto: Porsche

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 6 = doi