Pininfarina & Bovet: Timp de lux

,

Automobili Pininfarina a marcat momentul apariției modelului Battista, primul automobil proiectat și asamblat complet în fabrica din Cambiano, printr-un ceas făcut în parteneriat cu orologierul elvețian Bovet 1822.

Denumit Battista Tourbillon ceasul deține elemente întâlnite în modelul casei de design italiene, de altfel și primul Hyper GT pur electric din lume, fiind una dintre materializările colaborării de 11 ani dintre cele două mari nume.

Primul Hyper GT electric din lume a fost recunoscut pentru excelența sa în design, cu mai multe premii pentru numele său, pe măsură ce producția de pre-serie Battista este finalizată. Fiecare mașină va fi personalizată conform specificațiilor personale ale viitorului cumpărător, asigurând o exclusivitate de neegalat.
Despre Battista s-a scris mult din momentul apariției sale în 2019. Considerată cea mai puternică mașină proiectată și construită vreodată în Italia promitea un nivel de performanță care este greu de atins astăzi de orice mașină sport legală pentru drumuri și care dispune de un motor cu ardere internă. Mai rapidă decât o mașină de curse de Formula 1 actuală, sprintul său 0-100 km/h se face sub două secunde, are o putere de 1.900 CP, un cuplu motor de 2.300 Nm, și combină ingineria și tehnologia extremă într-un pachet cu emisii zero. Dispune de o baterie de 120 kWh ce va alimenta patru motoare electrice, câte unul la fiecare roată, și are o autonomie WLTP estimată peste 500 km la o singură încărcare. Cum era firesc pentru un hypercar, nu mai mult de 150 de unități vor fi realizate manual la atelierul ­Pininfarina SpA din Cambiano, Italia, o comună din apropierea orașului Torino.
Măiestria și performanțele italiene au fost reflectate și de orologierul elvețian, care a făcut posibilă proiectarea detaliilor remarcabile, realizând aproape fiecare piesă a ­Battista Tourbillon în interiorul fabricii de producție din Tramelan, Elveția. ­Carcasa are diametrul de 45,6 mm și este formată din două cristale de safir ce garantează că frumusețea execuției și a mecanismului poate fi admirată în totalitate.
Inspirația a venit din frumoasele curbe exterioare și detaliile hipercarului italian. Echipele de proiectare au luat aceste forme creând indicatoarele, punți, cadrane și alte structuri și le-au inclus în designul ceasului cu forme fluide, în stil ­Pininfarina, cum ar fi puntea plutitoare situată deasupra celor două cadrane principale ale ceasului.
Alte referințe pot fi găsite în caracteristicile subtile ale fundalului, precum paternul Triangolo de pe cadrane reinterpretat în miniatură și care poate fi văzut prin spatele carcasei din cristal de safir. Ceasul prezintă steagurile Automobili Pininfarina pe cadranul rezervei de putere, un detaliu Pininfarina care sărbătorește atât moștenirea, cât și viitorul companiei.
Unul dintre elementele cele mai recunoscute ale lui Battista este E-Heart, portul de încărcare amplasat central și care pulsează în timpul activării sale, și reprezintă spiritul Automobili Pininfarina pentru inovația constantă.
În ceasul de lux deschiderea în formă E-Heart de pe spate arată mecanismul diferențial de încărcare brevetat de Bovet, care îi permite ceasului o autonomie de zece zile. Arcul fir de păr și componenta de reglare a acestei noi mișcări de tourbillon sunt fabricate „in house”, Bovet 1822 rămânând una dintre puținele companii din lume care își produc propriile arcuri de balansier și eșapamente (mecanisme care transmit energia de la resort la sistemele de oscilație ale ceasurilor).
Însă important este faptul că ceasurile mecanice sunt, prin natura lor, sustenabile deoarece sunt menite să reziste practic pentru totdeauna, cu îngrijirea și serviciul potrivit. Procesele de fabricație Bovet sunt concepute pentru captarea și reciclarea oricărui deșeu, mai ales pentru că ceasurile mecanice nu folosesc baterii de unică folosință. Iar cu Battista Tourbillon decizia a fost să nu se folosească curele din piele de aligator, ci o curea de cauciuc nou proiectată, care este 100% vegană. Da, dar pentru toate acestea va trebui să scrieți un cec de 270.000 de euro (ați citit bine!). În definitiv, dacă vă gândiți la cele 2,6 milioane de euro date pentru o Pinninfarina Battista GT, n-ar trebui să fie o problemă.

Foto: Pininfarina

Pininfarina Teorema: Un vis pe roți

Pininfarina X Sedan – Hai să punem roțile altfel!

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 5 = unsprezece