Peugeot 2008: Versatil, compact, ecologic

,

Imagine de ansamblu mai bine conturată, dimensiuni majorate, versiune electrică la modă… A doua generație a crossoverului Peugeot 2008 nu a păstrat aproape nimic de la predecesoarea sa și vine cu multe noutăți tehnice de ultimă generație.

Cu linii de design fluide și robuste în același timp, noul SUV de oraș Peugeot 2008 dă senzația de putere și eficiență la cote înalte. În partea din spate, spoilerul, banda neagră lucioasă și elementele cromate amplifică imaginea sa sportivă, dublată de un ton de robustețe. Cu farurile și blocurile optice spate echipate cu LED, ce includ semnătura celor trei „gheare”, specifică liniei de design a Peugeot, sistemul de iluminare este cât se poate de modern și performant tehnologic. Portbagajul este spațios pentru această clasă (434-1.044 litri) și modular, astfel că noul crossover subcompact oferă un spațiu de încărcare semnificativ. Și încă un punct forte în această privință: portbagajul are aceeași capacitate de încărcare și la versiunea electrică.

Arhitectura interioară i-Cockpit 3D oferă ergonomie intuitivă, volan compact, ecran tactil de 10 inci pentru centrul multimedia și panou de indicatoare de bord digital. Echipat cu program de navigație TomTom Traffic, soft Mirror Screen, pentru conectarea directă la meniul telefonului și încărcare wireless pentru acesta, noul Peugeot 2008 oferă și acces și pornire hands free: poți ține cheile în buzunar, iar ușile se blochează sau se deblochează în timp ce te îndepărtezi sau te apropii de autoturism. Opțional, tapițeria poate fi din Alcantara sau piele naturală, scaunele din față pot fi încălzite, iar cel al șoferului, cu masaj.
Noul Peugeot 2008 are 4.300 mm lungime și ampatament de 2.600 mm și este construit pe aceeași platformă tehnică ca Peugeot 208. Iar ca o consecință, vedeta gamei va fi, cel puțin din punct de vedere tehnic, probabil, nu ca vânzări, din cauza prețului mare (37.100 euro, în Franța), versiunea electrică e-2008 de 100 kW (136 CP) și 260 Nm cuplu. Aceasta are un set de acumulatori de 50 kWh, ce garantează 310 km de autonomie, conform rezultatelor obținute la testele de consum WLTP. Încărcarea de la zero ­durează circa 30 de ore de la o priză standard de locuință, cinci ore și jumătate cu încărcătorul special, care se achiziționează separat și nu este tocmai ieftin, și 30 de minute, pentru 80% din capacitate, de la o stație publică. Grosul vânzărilor va fi generat, fără îndoială, de versiunile clasice, cu motor termic. În oferta inițială pentru noul Peugeot 2008 se află trei variante ale motorului turbo pe benzină 1.2 PureTech, de 100, 130 și 155 CP, și două dieseluri 1.5 BlueHDi, de 100 și 130 CP. Ambele versiuni de 100 CP, ca și cel de 130 CP pe benzină, sunt cuplate standard cu o transmisie manuală cu 6+1 raporturi, cutia de viteze automată EAT8 cu 8+1 raporturi fiind unica disponibilă pentru 1.2 PureTech 155 CP și 1.5 BlueHDi 130 CP. Peugeot 2008 are doar tracțiune față, dar, pentru un comportament rutier sigur pe suprafețe cu aderență scăzută, poate fi echipat cu Advanced Grip Control, un diferențial cu alunecare limitată, pentru puntea față, cu trei moduri de lucru: Sand (nisip), Mud (noroi), Snow (zăpadă). Deasemenea, 2008 are sistem de asistență la coborârea pantelor abrupte Hill Assist Descent Control, Drive Assist Plus, care oferă o experiență de condus semi-autonomă, asistent pentru menținerea benzii de rulare și regulator de viteză adaptiv cu funcție Stop & Go.

      Text: Florin Necula / Foto: Peugeot

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 × = sase