Peste 1.000 de angajați de la Dacia reintră în șomaj tehnic

,

Semnele crizei care ar putea apărea în industria constructoare de mașini încep să se vadă în România. Dacia retrimite în șomaj tehnic aproape 1.100 de angajați, din cauza lipsei comenzilor. În ciuda dificultăților, conducerea uzinei încearcă să crească producția la peste 1.300 de vehicule pe zi, după ce numărul de unități produse a scăzut la 700 la începutul lunii mai.

Angajații care au fost trimiși acasă sunt din secțiile Presaj și Mecanică, unități care produc componente și subansamble pentru fabrici din Rusia, Maroc, Franța și Brazilia. În lipsa solicitărilor din partea acestora, activitatea muncitorilor români s-a redus drastic.

„Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfăşoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârşitul lunii mai, cadenţa de fabricaţie a fost de 1.200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creşterea acesteia, la 1.300 de vehicule pe zi”, au declarat oficialii Group Renault România pentru Ziarul Financiar.

Aproximativ 750 de angajați din Secția Motoare nu vor mai veni la lucru până la finalul lunii iunie.

„Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri.(…) Din 15 mii de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă.” a declarat Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia, pentru Mediafax.

Industria auto din România a fost afectată odată cu declanşarea crizei sanitare, asemenea întregului lanț de producție din Europa, pentru care estimările arată o scădere de aproximativ 20% față de anul 2019.

„Activitatea de fabricaţie pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată şi reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condiţiile de igienă şi securitate pentru protejarea sănătăţii angajaţilor noştri”, au menționat oficialii companiei.

La începutul lunii mai, Uzina Dacia producea 700 de maşini pe zi, iar la jumătatea lunii producția a crescut la 950 de maşini pe zi. În prezent, cifrele arată 1.200 de maşini zilnic, iar planul este de a continua creşterea până la 1.400 de unităţi, în funcție de evoluția pieţei auto europene.

Foto: adevarul.ro, digi24.ro, zf.ro

Dacia și Ford accelerează. 120.000 de oameni se întorc la serviciu

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− cinci = 1