Opel Astra: Ambiție îndreptățită

,

Acum integrat în galaxia Stellantis, Opel vrea să joace rolul de „brand general high-end”. A șasea generație Astra (L, cod intern) a fost prezen­tată în iulie și se recomandă drept o „rudă” ambițioasă a noilor Peugeot 308 și DS 4. Stilul său exterior încântă, la fel și interiorul high‑tech.

Grupul Stellantis, care include Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroen, Opel și mărcile derivate ale acestora, ­continuă să-și reînnoiască gama modelelor de clasă compactă. După lansările succesive ale noilor Citroen C4, DS 4 și Peugeot 308, a sosit timpul și pentru Opel Astra. Noul hatchback va ajunge pe șosele în 2022, dar brandul german a dorit să-i dezvăluie caracteristicile în acest an, pentru a marca 30 de ani de când Astra i-a succedat modelului Kadett.

Producția noului Opel Astra va începe în noiembrie, la Russelsheim, Germania, primele livrări fiind așteptate la începutul anului 2022.

Dimensiunile exterioare, apropiate de cele ale lui Peugeot 308 și DS 4, care folosesc aceeași bază tehnică, sunt de 4,370 mm lungime (+4 mm față de actualul model), 1.860 mm lățime (+5 mm), 1.470 mm înălțime (-15 mm) și ampatament de 2.675 mm (+13 mm). Silueta noului Opel Astra, cu capota lungă a motorului și cabina poziționată spre spate, ne trimite cu gândul atât la 308, cât și la prima generație a lui BMW Seria 1, dar acestea sunt mai mult aparențe, modelul german având estetica sa unică. Caracteristica distinctivă este grila Vizor, dezvăluită de Opel în vara anului 2018. Sunt prezente și alte trucuri de design, cum ar fi cele trei nervuri de pe capotă sau semnătura luminoasă în formă de bumerang a farurilor și blocurilor optice spate. Totul este întărit de stâlpul spate masiv. În ceea ce privește acoperișul vopsit negru, disponibil ca opțiune, acesta coboară mașina din punct de vedere vizual.

La posterior nu se încadrează în tendința actuală a benzilor de lumină între stopuri, ci păstrează formula clasică.

Habitaclul oferă o atmosferă sobră. Tabloul de bord folosește sistemul Pure Panel, care a apărut pe recentul Opel Mokka. Butoanele fizice sunt aproape inexistente, cu excepția celor ale climatizării, iar aeratoarele sunt aproape ascunse. Ecranele instrumentelor de bord și cel tactil al centrului multimedia, foarte apropiate și cu diagonale de până la 10 inci, în funcție de versiune/opțiune, creează impresia unui display continuu. Doar comenzile plasate pe consolă între șofer și pasagerul din față fac posibilă legătura dintre acest Astra și celelalte produse Stellantis. Joy­stick-ul pentru cutia de viteze automată cu opt trepte, precum și butonul pentru selectarea modului de conducere, sunt ușor de recunoscut. Scaunele oferă confort flexibil, suport ­eficient și, opțional, pot fi încălzite, ventilate și cu masaj. Și bancheta poate fi comandată cu încălzire. Volumul portbagajului este de 422 litri, cu 52 litri mai mult decât înainte.

Ca motorizări, ies în evidență cele două versiuni hibrid plug-in (PHEV), de 180 și 225 CP. La acestea se adaugă două unități pe benzină 1,2 litri în trei cilindri, turbo, de 110 și 130 CP și un diesel, în patru pistoane, de 1,5 litri și 130 CP. Transmisia automată 8+1 (EAT8) este standard pe PHEV și opțională pe cele două unități de 130 CP, altfel cuplate, ca și motorul de 110 CP, la o cutie de viteze manuală cu 6+1 raporturi.
Echipamentele de siguranță includ, standard sau opțional, head-up display, cruise control adaptiv, sisteme de menținere pe banda de rulare, de adaptare a vitezei pe viraje și de schimbare automată a benzii, patru camere video, monitorizare a unghiului mort, detector de trafic din spate. Conectivitatea wireless Apple CarPlay și Android Auto este standard.

Foto: Opel

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


5 − = zero