Obiectiv îndeplinit pentru românii participanți la WRC Acropolis Rally Greece 2023

,

DTO Rally a fost prezentă în perioada 7-10 Septembrie 2023 la WRC Acropolis Rally, competiție organizată la cel mai înalt nivel în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. După multiple sezoane în România și participări ocazionale în etape internaționale, două echipaje au luat startul în „Raliul Zeilor” din Grecia, o cursă renumită pentru dificultatea sa, dar și pentru duritatea probelor speciale.

Cristian Dolofan și Traian Pavel alături de Eugen Cărăgui și Robert Fus au concurat cu modele Citroën C3 Rally2 în cadrul categoriei RC2, unde un număr de 34 de echipaje s-au aliniat la start. Întreg programul și ritmul dintr-o etapă de Campionat Mondial au fost complet noi pentru echipajele DTO Rally, acestea având de parcurs trei zile pline de recunoașteri înaintea startului efectiv în raliul de macadam din Grecia.

Acropolis Rally a programat 15 probe speciale în centrul Greciei, cu multiple provocări noi pentru echipaje: drumuri cu noroi sau treceri prin apă după ploile abundente din zilele precedente cursei, probe speciale lungi și cu o suprafață dură. Competiția a început cu superspeciala de lângă Atena, unde fanii au aplaudat evoluția echipajelor românești pe traseul amenajat în Portul Piraeus, ca mai apoi adevăratele probe speciale de macadam să înceapă a doua zi. În categoria RC2, dedicată modelelor Rally2, cele două echipaje DTO Rally au obținut timpi buni, reușind să urce constant în clasament de-a lungul celor cinci probe programate vineri.

A treia zi de concurs a continuat cu același ritm pentru Cristian, Traian, Eugen și Robert, cu timpi mai buni de la o probă la alta. Cele două echipaje au progresat treptat, parcurgând specialele într-un ritm comparabil cu adversari cu o experiență mai vastă, reușind să urce până în topul 15 al clasamentului RC2. Ultima zi de concurs a programat trei speciale care s-au încheiat diferit pentru membrii DTO Rally.

Cristian Dolofan și Traian Pavel au încheiat Acropolis Rally Greece pe locul 29 în clasamentul general, în timp ce în categoria RC2, dedicată modelelor Rally2, echipajul a ocupat locul 12. Pentru cei doi, planul cu care au pornit în prima cursă WRC a fost îndeplinit, ajungând la finalul raliului fără probleme tehnice și cu un bagaj nou de cunoștințe.

„A fost prima noastră participare la o etapă de Campionat Mondial și cu siguranță nu va fi ultima. Am rămas impresionați, deoarece a fost o experiență complet diferită față de ceea ce am avut parte până acum în Campionatul Național. Organizarea, securitatea și regulile impuse într-o astfel de competiție sunt atent stabilite și respectate până în cele mai mici detalii, iar aceste lucruri conferă concurenților încrederea necesară pentru a lua startul în cursă. Noi am încercat să fim competitivi și să obținem un rezultat cât mai favorabil. Consider că am avut o evoluție bună, Citroën-ul C3 Rally2 a mers foarte bine și am reușit să ținem pasul cu ritmul alert impus de competiție.” a spus Cristian Dolofan la finalul cursei din Grecia.

După un ritm excelent, cu timpi foarte buni pe probele din Grecia, Eugen Cărăgui și Robert Fus au avut parte de un final nedorit. O problemă tehnică cu alimentarea mașinii de concurs i-a obligat pe cei doi să se oprească înaintea probelor de duminică, când erau pe cale să încheie pe locul 11 în clasamentul RC2.

„Raliul din Grecia a fost superb, o adevărată experiență și aventură complet nouă. De la recunoașterile intense, până la probele speciale pe care le-am parcurs cât de rapid am putut noi, totul a fost o plăcere. Ne-am simțit excelent pe macadam și ne-am întors acasă cu zâmbetul pe buze, în ciuda faptului că nu am parcurs ultimele trei probe ale cursei.” a spus Eugen Cărăgui la finalul Acropolis Rally.

Pentru ca întreaga participare să decurgă perfect, o întreagă echipă tehnică și logistică a fost alături de echipajele DTO Rally în Grecia. Citroën-urile C3 Rally2 au avut parte de o pregătire suplimentară înaintea startului pe cei  270 de kilometri de probă specială, în timp ce transportul mașinilor de concurs a fost coordonat de către echipa logistică Dolo Trans Olimp.

„Acest eveniment a fost o provocare pentru toată echipa, atât sportiv, cât și logistic sau tehnic. Vreau să mulțumesc tuturor celor care au fost implicați în această cursă! Obiectivele setate la început au fost atinse, iar experiența acumulată sigur ne va fi de ajutor pentru viitor, când ne propunem să revenim în Campionatul Mondial de Raliuri. Îmi pare rău pentru abandonul tehnic al lui Eugen și Robert, din păcate fiind privați de un final de raliu cu un rezultat foarte bun din cauza unei probleme de alimentare cu combustibil care nu a putut fi anticipată.” a declarat Traian Pavel, copilotul lui Dolofan și team managerul DTO Rally.

 

 

Publicat în Știri.

Autor

Home Page

Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 3 = noua