Nissan Patrol Nismo: Ultimul dinozaur

,

Nissan Patrol Nismo dezvoltă 428 CP și este disponibil doar în Orientul Mijlociu. Europenii nu mai au acces la acest model legendar deoarece nu mai îndeplinește normele de emisii poluante.

Nissan a lansat o versiune Nismo pentru SUV‑ul full-size Patrol. Pentru amatorii de SUV-uri uriașe cu performanțe pe măsură, producătorul a dezvoltat și lansat modelul Patrol Nismo. Este disponibil exclusiv în Orientul Mijlociu cu un motor V8 aspirat de 5,6 litri ce oferă 428 CP și 560 Nm.
Față de modelul Nissan Patrol standard, versiunea Nismo aduce 28 CP în plus, o suspensie ceva mai fermă și o serie de elemente de design în stilul specific ­Nismo: tema negru-roșu de la exterior se regăsește și în habitaclu, precum și inserții de carbon, tapițerie Alcantara și sistem audio Bose cu 13 incinte acustice.
La exterior, Patrol Nismo se re­marcă prin kitul aerodinamic agresiv și grila frontală impresionantă. În spate, se remarcă spoilerul cu stop de ceață central, în stilul mașinilor din Formula 1.
Nissan Patrol Nismo are opt locuri, iar jantele cu design special au un dia­metru de 22 inci. Actuala generație Nissan Patrol este a șasea și a fost lansată în 2011. Modelul nu a mai fost oferit în Europa, ci doar în Orientul Mijlociu și Statele Unite ale Americii, unde este comercializat sub numele de Nissan Armada.
Nissan Patrol este un ultim exem­plar al modelelor off-road full-size. A fost mereu preferat în zonele dure, unde era nevoie de un automobil robust. Patrol s-a descurcat excelent în Africa, Australia sau Orientul Mijlociu. Modelul s-a născut în 1951 în Japonia, fiind inspirat direct de Jeep-ul Willys. Niponii își reveneau după război și aveau nevoie de mașini solide. A doua generație din 1960 păstra liniile inspirate de clasicul model american și era exportată și către alte piețe. Este primul model de Nissan Patrol care ajunge în Australia și este rapid adoptat de către localnici. Modelul avea să fie produs timp de 20 de ani, a treia generație fiind lansată abia în 1980. Modelul Patrol creștea în dimensiuni și adopta un nou stil cu un design utilitar, caroseria având linii pătrățoase. Modelul venea și în Europa, Nissan achiziționând jumătate din acțiunile companiei Motor Iberica din Spania. Aici era produsă varianta europeană a modelului Patrol începând cu 1983. Însă, abia cu Nissan Patrol (260), modelul cucerea Europa. Practic o versiune cu facelift a lui Patrol produs în Spania, versiunea 260 avea să fie disponibilă în variante cu trei sau cinci portiere.

Această versiune avea să se remarce în celebrul raliul Paris-Dakar ediția 1987. Vopsită în culorile sponsorului Fanta Limon, ­modelul termina cursa pe locul al nouălea în clasamentul general, fiind prima mașină cu motor diesel care ajungea la finiș. Modelul a fost restaurat în 2016 de către o echipă a constructorului japonez, după ce mașina a fost descoperită într-o stare avansată de degradare într‑un muzeu auto spaniol în 2014.
A patra generație era complet diferită tehnic. Cu o caroserie impozantă, mult mai lată și mai lungă, versiunea Patrol Y60 venea în 1987 și avea să fie produsă pentru zece ani. Modelul renunța la suspensia cu arcuri lamelare în favoarea arcurilor helicoidale. În 1997, Nissan lansa a cincea generație, Patrol Y61, la fel de mare, disponibilă în două variante de ampatament. Începând cu a șasea generație, Patrol Y62, lansată în 2010, modelul nu a mai fost oferit pe piața europeană, acesta fiind destinat în special clienților din Orientul Mijlociu și Statele Unite ale Americii, unde este comercializat sub numele de Nissan Armada.

Foto: Nissan

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× 4 = saisprezece