NAIAS reloaded

,

North American International Auto Show (NAIAS), care deschide calendarul auto chiar în luna ianuarie, a anunțat că începând cu anul 2020, își va deschide porțile pe 8 iunie.

Organizatorii, Detroit Auto Dealers Association și Comitetul Executiv al acestuia, motivează că transpunerea sa la mijlocul anului le va permite brandurilor participante să-și etaleze dinamica în afara perimetrului expozițional tocmai ca să poată oferi jurnaliștilor, membrilor industriei auto, a celor emergente și consumatorilor, noi modalități de prezentare a produselor și a tehnologiilor proprii. În plus, obținerea unui randament mai mare al investițiilor prin reducerea costurilor va constitui un aspect-cheie al viitorului spectacol.
Pe de altă parte americanii au înțeles de timpuriu că dinamica spectacolelor de automobile se schimbă la nivel global, industria auto suferind cea mai mare schimbare în mai mult de un secol.  La ora actuală constructorii de autovehicule caută modalități mult mai creative pentru prezentarea noilor modele și să empatizeze cu consumatorii. Iar pentru aceasta trebuie să ofere oportunități nesfârșite pentru activitățile de marcă. Spectacolul reimaginat va trece printr-o evoluție care va face ca spectacolul din interiorul Cobo Center să fie un suport, pentru oportunități nelimitate de activare și angajare a mărcilor auto, ale cărui limite să fie stabilite doar de creativitatea și imaginația expozanților. În timp ce fundația show-ului din interiorul Cobo Center va continua să fie reprezentată de vehicule și tehnologii inovatoare de mobilitate, planurile de transformare necesită o creștere atât a branding-ului, cât și a oportunităților de eveniment din mai multe locații din Detroit și, de ce nu, dincolo de acestea.
Gazduirea spectacolului în luna iunie stabilește scena pentru expozanți pentru efectuarea unor activități dinamice în aer liber în maniera propriilor atribute de marcă, integrând mass-media și consumatorii într-o serie de experiențe memorabile pentru fiecare produs prezentat. O eșantionare a activităților experimentale în aer liber ar putea include debuturi dinamice ale modelelor, teste, conducere autonomă și competiții interne.
Schimbarea a fost salutată cu destul entuziasm de către constructorii auto locali și o parte din cei asiatici.
Pe de altă parte, ce nu spun organizatorii este că spectacolul auto de la Detroit se confruntă cu o amenințare existențială tot mai mare pe măsură ce mai multe autovehicule de lux au renunțat, mulți constructori fiind din Europa. Audi a fost cel mai recentă dispariție anunțată de la Detroit, urmând calea „rivalilor” de la Mercedes-Benz, BMW și Porsche. Alte automobile europene de lux care s-au decis să renunțe la spectacol includ Volvo, Mini, Jaguar și Land Rover.
Totuși, în ciuda recentelor tensiuni dintre președintele american Donald Trump și constructorii europeni de automobile, organizatorii Salonului Auto de la Detroit sunt optimiști.
„Dincolo de recentele călătorii din Europa, Asia și din S.U.A., producătorii de automobile, furnizorii și companiile de tehnologie au sugerat câteva știri importante despre produse care sunt alocate pentru Detroit în anul următor”, a declarat Bill Golling, președintele NAIAS. „Așteptăm cu nerăbdare să oferim o platformă de clasă mondială pentru cele peste 200 de mărci care își prezintă inovațiile la show-ul nostru”.

Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × 7 =