Mini CitySurfer

,

Mini CitySurfer este mic și puterea i se măsoară nu numai în cai-putere, ci și în om-putere.

Însuși producătorul afirmă că acest autovehicul electric „reprezintă un concept inovativ, ce oferă o mare flexibilitate pentru deplasarea individuală în ariile urbane”. Pe înțelesul tuturor, este o trotinetă clasică, acționată cu piciorul, dar care rulează și cu ajutorul unui motor electric. Proiectat modular, astfel încât să se plieze într-un pachet îndeajuns de compact, cu o greutate de doar 18 kg, CitySurfer Concept încape fără probleme chiar și în portbagajul nu foarte încăpător al unui automobil Mini. Sau chiar în compartimentul pentru bagaje al unui autocar ori al unui tren, ba chiar și în cele din cabina pasagerilor unui avion de linie, astfel că poate fi luat oriunde. CitySurfer poate rula cu ajutorul motorului electric pe o distanță de până la 25 km, după care acumulatorii pot fi încărcați de la o priză obișnuită de locuință sau de la cea de 12 V (de brichetă) cu care sunt echipate toate autovehiculele.

Mini CitySurfer (3) Mini CitySurfer (6)
Dar nu vă așteptați la o cursă fără efort. Producătorul auto britanic avertizează că motorul electric trebuie considerat echipament auxiliar și nu se va activa, prin apăsarea unui buton de pe ghidon, fără ca utilizatorul trotinetei să își folosească forța fizică și să împingă cu piciorul până se ajunge la o anumită viteză (neprecizată!). Cu alte cuvinte, acesta va face mișcare, fie că vrea, fie că nu. Odată ce motorul electric a pornit, se pot parcurge între 15 și 25 km, în funcție de viteza de rulare, maximul fiind de 25 km/h. Iar autonomia bateriei litiu-ion poate fi extinsă prin recuperarea energiei degajată la frânare, CitySurfer fiind echipată cu un sistem de acest gen, inspirat de cel cu care sunt dotate automobilele hibride. Cei de la Mini au făcut mai mult decât să instaleze un motor electric (și trei sisteme de frânare independente) pe o trotinetă pentru adulți și au luat în considerare și condițiile de rulare pe vreme ploioasă, punând apărători la roți, pentru protecția împotriva stropilor de noroi.
Și, reflectând realitățile lumii moderne, ghidonul a fost echipat cu un suport, tip docking station, pentru smartphone, dotat și cu conector pentru încărcarea acestuia de la acumulatorii trotinetei. „Asta va permite folosirea telefonului mobil pe post de sistem GPS. Este suficient ca smartphone-ul să aibă instalat soft-ul Mini Connected XL Journey Mate, ce include un program de navigație”, se explică într-un comunicat al companiei britanice, deținută de BMW Group.

Mini CitySurfer (5) Mini CitySurfer (2)
Dacă vă întrebați unde se află motorul electric și bateriile litiu-ion, acestea au fost instalate în, hai să-i spunem, podeaua trotinetei, puterea fiind transmisă la roata spate. Ambele roți sunt echipate cu frâne disc și au cauciucuri pneumatice, diametrul mare al acestora permițând trecerea mai ușoară peste denivelări, borduri și limitatoare de viteză de pe stradă. Condiția atingerii unei viteze minime, prin forță fizică, pentru pornirea motorului electric a fost impusă nu pentru că proiectanții Mini au căutat o metodă inedită pentru combaterea sedentarismului, ci ca o măsură de siguranță împotriva pornirii accidentale a trotinetei atunci când utilizatorul nu este prezent.

Florin Necula
Foto: MINI

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi × = 8