Mercedes Cabrio 124 300 CE: Salvatorul unei mașini de clasă

,

Se apropie de 30 de ani, dar nu-și arată vârsta. Strălucește în lumina soarelui, devine țâfnoasă când apeși pedala de accelerație și nu se clintește în curbele mai dure. Este oricând pregătită pentru un drum lejer în vacanță, iar după o reparație „ca la carte” a învățat din nou să-și dea deoparte acoperișul. Cristi Marin ne spune cât de greu este să readuci la viață un Mercedes din prima serie E-Class.

În ce an este fabricată mașina și de unde ai luat-o?
Cristi Marin: Mașina a fost fabricată în anul 1992. Este un Mercedes 124 cu motor de 3.000 cmc  (Mercedes Cabrio 124 300 CE) și îți spun sincer că nu-mi aduc aminte când am văzut una pe străzile din București. Cred că sunt destul de rare. Am cumpărat-o acum doi ani, din Germania.
Avea destul de multe defecte, unele bine ascunse. Motorul se încălzea și nu prea știam de ce, băteau amortizoarele, avea vreo două bucșe îmbătrânite, lacul de la caroserie era exfoliat, iar bandourile erau zgâriate.
Cam cât au durat reparațiile?
Cristi Marin: Mai bine de patru luni. Am schimbat amortizoare, bascule, rulmenți, discuri, plăcuțe și tot ce înseamnă bucșe din cauciuc. Mai aștept o flanșă  de echilibrare caroserie. I-am făcut o adaptare și, deocamdată, merge fără ea, dar când o să vină din Germania, o montez imediat. Țin foarte mult la originalitate. Tot ce este gândit de cei cu cap, mențin în aceleași limite. Am vopsit mașina integral și am schimbat soft top‑ul exterior. L-am comandat din Germania și l-am montat. Vasile a fost „meseriașul” principal, eu l-am ajutat când a avut nevoie (râde). Ca să-ți dai seama… Vine o cârpă pe care trebuie să o montezi pe acest sistem metalic. Muncești ca un chinez bătrân să o prinzi în șuruburi, trebuie să folosești geamul vechi…
Aici ați avut cele mai multe bătăi de cap?
Cristi Marin: Nu. Cel mai mult nu am dormit din cauza sistemului hidraulic, care te ajută să decapotezi mașina. Prima oară a fost reparat în Germania, iar acolo au găsit o soluție…
Germană?…
Cristi Marin: (Râde) Nu cred că a fost germană… Au blocat găurile de scurgere cu niște cârpe și le-au etanșat cu silicon. Când nu mai mergea, verificai vasul din spate, vedeai că nu ai nivel de lichid și puneai lichid. Așa s-a mers cu ea. Am fost la un prieten care face reparații de sisteme hidraulice și amortizoare. Îl cheamă tot Vasile. Sunt într-o relație cu „clanul Vasile”. La acest sistem am muncit cel mai mult. O reparație dificilă. Trebuie să fii atent la toate detaliile, poți să lucrezi doar în anumite poziții, anumite șuruburi funcționează și ca un ax. Se desface tapițeria din spate, se dau jos banchetele doar ca să ajungi la sistemele hidraulice. Complicat! Am mai avut o problemă importantă…
Încă una?
Cristi Marin: Se aprindeau becurile la bord. Am schimbat sonda electrică de la ulei, am luat-o pe fir și avea un scurt circuit în bord. A durat ceva  până mi-am dat seama despre ce este vorba. Nu ai cu cine să vorbești.
Nu există ghiduri, manuale?
Cristi Marin: Acolo primești doar schițele, nu ai sfaturi. Este ciudat „să-ți spună” că nu ai ulei în baie și tu să ai. Multe lucruri le faci în orb. Trebuie să ai experiență și să-ți meargă „calculatorul”. Aici mă refer la cel din cap… (râde). Mulți spun să-i pun un tester. „Băi, băiatule, nu înțelegi că nu există”. Poți să faci cel mult o verificare, dar nu te ajută cu mare lucru. Este o mașină solidă, stabilă. Are cutie automată de aproape 40 de ani și tot merge. Asta este cam „forever”, nu este ca cele de acum.
Motorul văd că merge foarte bine și pare destul de puternic.
Cristi Marin: Este echilibrat destul de bine pentru această caroserie. Are forță, dar este și destul de silențios. La motor am schimbat bujiile, senzorii de temperatură, flanșe de cardan. Am reparat și aerul condiționat. În Germania găsești tot ce ai nevoie.
Ce îți place la această mașină?
Cristi Marin: Îmi place că este generoasă în interior. Stai foarte bine și dacă ai doi metri. Este un cabrio spațios și în față, dar și în spate. Se conduce bine, este puternică și ai răcoare, de la sistemul de aer condiționat, și când este decapotată. Este foarte bine să ai pălărie că altfel ai probleme cu soarele (râde). Eu acum nu am…

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 − = unu