Mercedes-Benz MBUX: Marele pas

,

Acum trei ani Mercedes-Benz anunța premiera mondială a sistemului media intuitiv și inteligent MBUX (Mercedes-Benz User Experience) care își începea „activitatea” cu actualul A-Class. Acum, odată cu apariția celei de-a doua generații, sistemul va face următorul mare pas prin lansarea în acest an a SUV-ului electric EQS și a „hyperecranului” MBUX.

Nemții afirmă că în prezent există peste 1,8 milioane de autoturisme Mercedes-Benz echipate cu acest sistem pe drumurile din întreaga lume. La rândul ei divizia Van a constructorului german se bazează și ea pe MBUX. Iar anul trecut a doua generație a acestui sistem, capabil să învețe singur, a debutat în noua Clasă S.
De când a fost lansat sistemul de infotainment, acronimul MBUX a vrut să demonstreze că experiența utilizatorului (UX) se află în prim plan. Iar o caracteristică unică a acestui sistem este capacitatea sa de a învăța singur cu ajutorul inteligenței artificiale. Adică MBUX poate fi individualizat și se auto-adaptează conform cerințe­lor utilizatorului și astfel se creează o conexiune emoțională între vehicul, șofer și pasageri. În același timp, sunt posibile actualizări „over the air”. Cu alte cuvinte sistemul a simplificat radical funcționarea unui Mercedes-Benz.

Punctul culminant al acestuia era conceptul de funcționare complet tactilă care presupunea un ecran, touchpad-ul de pe consola centrală și butoane de control pe volan. În plus, față de experiența de operare intuitivă, avea avantajul că distrăgea mai puțin atenția șoferului.
De data aceasta noua ipostază pentru EQS face trecerea de la simplul ecran cu instrumente de control, la întreaga planșă de bord transformând bordul într-o veritabilă experiență gen ecran de cinema care se întinde de la un montant la celălalt.
Hiperecranul MBUX are o lățime de 1.410 mm și este format din trei afișaje aparent îmbinate perfect. Nu este doar cea mai mare interfață om-mașină construită de Mercedes-Benz până în prezent, ci și, de departe, cea mai inteligentă, impresionantă din punct de vedere estetic, ușor de operat și, mai ales, dornică să învețe. Datorită inteligenței artificiale și, în principal, a unui „program de învățare”, ecranul și sistemul de operare se adaptează complet utilizatorului și face sugestii personalizate pentru numeroase funcții ale dinamicii vehiculului, de divertisment și confort adaptate diferitelor conjuncturi în care se află ocupanții cabinei. De exemplu este și un asistent pentru pasager, iar acesta poate primi propria zonă de afișare și operare.
Ca să ajungă la cele mai importante aplicații de pe ecran utilizatorul nu trebuie să parcurgă submeniurile sau să introducă comenzi vocale. Cele mai importante aplicații, cum ar fi navigația sau telefonul, sunt întotdeauna oferite situațional și contextual la nivelul superior în câmpul vizual. Peste 20 de alte funcții, inclusiv programul de masaj activ la sugestii pentru lista de sarcini, sunt afișate automat cu ajutorul inteligenței artificiale dacă sunt relevante pentru pasageri.
Pentru feedback-ul haptic în timpul funcționării douăsprezece actuatoare sunt amplasate sub suprafața ecranului tactil. Dacă un deget atinge o anumită zonă acestea declanșează o vibrație notabilă a plăcii de acoperire. Opt nuclee de procesor, 24 gigaocteți de RAM și 46,4 gigaocteți pe secundă lățimea de bandă a memoriei RAM se numără printre punctele culminante tehnice.
Și încă un detaliu interesant. Constructorul german prezintă pentru prima dată o nouă caracteristică MBUX, numită „Mercedes Travel Knowledge”. Această funcție inteligentă evaluează datele unei hărți și, în plus, împrejurimile sale și oferă o mulțime de informații despre reperele interesante aflate de-a lungul traseului, de la clădiri individuale sau puncte de interes până la orașe întregi. Șoferul sau pasagerul poate pune pur și simplu o întrebare în timp ce trece pe lângă ele. De exemplu, „Hei, Mercedes, ce poți să-mi spui despre această clădire?” sau „Hei, Mercedes, care este numele restaurantului din stânga?”, iar informațiile apar pe afișajul respectiv sau chiar sunt rostite de asistentul vocal.

Foto: Mercedes-Benz

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− cinci = 2