Mercedes-Benz Clasa S: S de la Super

,

Cu un preț de neatins pentru cei mai mulți dintre noi și adresându-se unui segment de clienți foarte restrâns, Mercedes-Benz Clasa S este un automobil de vârf, dar rar văzut pe șosele. Aceasta nu înseamnă că lansarea unei noi generații nu este un eveniment și nu doar pentru industria auto.

A șaptea generație Mercedes-Benz Clasa S are 5.180 mm lungime, în versiunea scurtă, și 5.290 mm, în varianta lungă. Noul Mercedes are 1.920 mm lățime, 1.500 mm înălțime, ampatament de 3.100 mm (3.220 mm, la versiunea lungă), spațiu pentru picioare de un metru în spate și portbagaj de 550 litri. Per total, este ușor mai mare decât predecesorul său, dar cu valori marginale, de ordinul câtorva centimetri.
Noul S poate fi ușor diferențiat de modelul pe care îl înlocuiește, având o linie laterală mai curbată și blocuri optice mult alungite către zonele centrale, atât în față, cât și în spate. Limuzina de mari dimensiuni a preluat din estetica lui Mercedes-Benz Clasa E, recent trecut printr-un facelift, situație care îl și avantajează, făcându-l mai atrăgător, însă care îi și poate crea mici probleme, de la distanță putând fi confundat cu „fratele” mai mic.

În interior, evoluția față de generația precedentă este cea mai vizibilă. Elementul central este display-ul multimedia uriaș (300 mm diagonală, ca standard, opțional, 325 mm. pentru ecranul OLED de înaltă definiție) așezat în poziție portret. Principalul beneficiar al acestei arhitecturi a bordului este pasagerul din față, care are acces ușor la principalele comenzi multimedia. În schimb, șoferul va fi nevoit să-și îndrepte cam mult atenția asupra acestui ecran tactil atunci când dorește să acceseze un meniu sau o comandă din centrul de infotainment. Totuși, meniurile și comenzile rapide ale sistemului multimedia sunt bine organizate, așa că experiența de conducere va rămâne neafectată, probabil.

În ceea ce privește confortul, nimic de reproșat: scaunul șoferului oferă zece programe de masaj, climatizarea este pe patru zone, lumina ambientală din interior este asigurată de sute de leduri, iar sistemul audio de top Burmester are 31 de difuzoare. Computerul de gestionare a comenzilor, inclusiv vocale, MBUX a fost ameliorat și rafinat față de cel al generației anterioare, iar siguranța pasagerilor din spate este completă acum, prin instalarea unor airbaguri frontale. Noua Clasă S este dotată cu Pre-Safe Impulse Side, un sistem ai cărui senzori detectează o potențială coliziune laterală și ridică instantaneu caroseria cu opt centimetri, astfel ca impactul să se producă la baza acesteia și să pună cât mai puțin în pericol persoanele aflate la bord. Acest lucru este posibil datorită suspensiei pneumatice Airmatic, cu sistem E-Active Body Control ca opțiune.
Platforma tehnică a noii Clase S vine, opțional, cu roți spate viratoare și cu o gamă de patru motorizări. Cele două propulsoare pe benzină, 450 S (367 CP/500 Nm) și 500 S (435 CP/520 Nm), sunt electrificate cu baterie de 48 V și un alterno-generator, ce furnizează un supliment de putere și de cuplu de 22 CP și 250 Nm, atunci când este nevoie. Dieselurile sunt tot în număr de două, 350 d S (286 CP/600 Nm) și 400 d S (330 CP/700 Nm). Transmisia automată cu 9+1 raporturi este standard pentru toate motoarele. 350 d este disponibil atât cu tracțiune spate, cât și integrală 4Matic, aceasta din urmă fiind standard pentru restul versiunilor.

Foto: Mercedes-Benz

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 − = unu