Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II: Născut pentru competiție

,

La începutul anilor ‘90, Mercedes-Benz a realizat potențialul competițiilor de turisme ca instrument de marketing și a creat un model special dedicat circuitului. 190 E 2.5-16 avea însă nevoie și de o versiune comercială pentru a putea fi omologat.

Mercedes-Benz 190 E este unul dintre cele mai iconice modele din istoria constructorului din Stuttgart. Primul sedan compact produs de Mercedes a fost lansat în 1982 și și-a cucerit publicul prin liniile simple și proporțiile exacte. Mercedes a păstrat modelul 190 E în producție până în 1993, când a predat ștafeta noii Clase C.


Sedanul compact era ideal pentru lumea sportului cu motor, așa că producătorul german a apelat la Cosworth pentru a-i oferi modelului german suficientă putere să concureze în lumea raliurilor cot la cot cu modele precum Ford Escort sau Talbot Lotus Sunbeam. Însă apariția celebrului model Audi Quattro, cu tracțiune integrală nemaivăzută la acea dată, a făcut ca modelul Mercedes să fie depășit încă înainte de intrarea în lumea raliurilor
În 1983 a apărut modelul 190 E 2.3-16V, iar Mercedes și-a mutat atenția pe campionatul german de turisme. Primul start pentru versiunea de competiție a modelului 190 E a avut loc în 1986 în DTM. A înfruntat aici la fel de celebrul BMW M3 E30 și a obținut două victorii în primul său sezon.
În 1987, Cosworth a updatat motorul, mărind cilindreea la 2,5 litri, iar numele modelului s-a modificat în 190 E 2.5-16V. Puterea a crescut la 207 CP pentru versiunea de serie. Iar pentru ca versiunea de competiție să fie omologată, Mercedes a produs și seria limitată Evo. Cu o caroserie mai lată, un spoiler impresionant și un look general mai agresiv, Mercedes a produs 502 exemplare ale modelului 190 E 2.5-16V Evo.


Apoi, un an mai târziu, modelul a fost din nou îmbunătățit și diferențiat prin adoptarea numelui Evo II.
Performantul model Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II a fost lansat oficial acum 30 de ani, la Salonul Auto de la Geneva din 1990.
Celebrul 190E Evo II a stat la baza modelului de competiție folosit în campionatul german de turisme DTM.
Versiunea de serie a fost produsă în doar 502 exemplare, toate vopsite în aceeași nuanță de negru-albastru metalic. Modelul era propulsat de un motor de 2,5 litri cu patru cilindri în linie și dezvolta 235 CP la 7.200 rpm. Viteza maximă ce putea fi atinsă era 250 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se făcea în 7,1 secunde.
190E Evo II avea un pachet aerodinamic îmbunătățit, elementul central fiind eleronul spate supradimensionat ce putea fi ajustat pentru o apăsare aerodinamică optimă.
Versiunea de competiție folosită în DTM avea un motor de 373 CP, modelul debutând pe circuit în luna iunie 1990, la Nurburgring. La volan se afla pilotul Kurt Thiim. În august, 190E Evo II a obținut deja prima victorie în campionatul german. Cu pilotul Klaus Ludwig la volan, Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II a devenit campion în sezonul 1992 al DTM-ului.

Foto: Daimler

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


opt − 4 =