Maşinuţa de agrement: Esență de hot rod

,

Nu trece de oglinda unei mașini obișnuite. Are patru roți micuțe, un loc strâmt pentru șofer și o „foaie de ceapă” drept caroserie. Pare un pitic rătăcit în „țara lui Gulliver”, dar nu este deloc complexat. Dimpotrivă. Ori de câte ori apare se transformă într-o vedetă. Toată lumea vrea să facă poze și sunt destui curioși care sunt gata să urce la volan. Amatorii nu vor avea mult de așteptat. În curând, în București, va fi organizat un tur al orașului cu această mașinuță. Dragoș Marineanu a avut această idee și tot el ne spune povestea acestei minunății…

Auto Test: Ce avem noi aici?
Dragoş Marineanu: Este un cvadriciclu cu motor de 170 de cmc și 15 cai putere. Are cutie automată, rezervor cu o capacitate de 4,5 litri, merge pe benzină și consumă trei litri la suta de kilometri. Caroseria este din fibră de sticlă, iar mașina cântărește 150 de kilograme. Autovehiculul se poate conduce cu permis de categoria B, iar viteza maximă este de 90 de km/h.
Auto Test: Și ai avut curaj să mergi cu 90 de km/h? Văd că nu are centură de siguranță.
Dragoş Marineanu: Se poate conduce fără centură, dar este obligatoriu ca șoferul să poarte cască de protecție, la fel ca la un ATV. Am mers cu 90 de km/h și m-am simțit în siguranță: mașina stă „lipită” de șosea chiar și în viraje și frânează foarte bine, chiar dacă rulezi cu viteza maximă.
Auto Test: Cum te simți la volan?
Dragoş Marineanu: În primul rând ai o senzație „de bine” pentru că toată lumea îți face cu mâna și vrea poze. Te simți ca o vedetă (râde)! În al doilea rând… nu are acoperiș. Ești tu și asfaltul, și te simți foarte „fun”.

Dragoș Marineanu (stânga) și amicul său, Mihai Păuna, ghidul călătoriei și coordonatorul programului

Auto Test: Ce au spus cei din familie când au văzut ce conduci?
Dragoş Marineanu: Mama mea s-a panicat.
Auto Test: Și cum ai rezolvat?
Dragoş Marineanu: Am pus-o să o conducă, iar la final… mi-a spus că mai vrea o dată (râde). Și sora mea a fost destul de sceptică, dar acum vrea să plece cu ea la plimbare în fiecare seară. Nu-ți spun ce succes are mașina cu o femeie la volan.
Auto Test: Unde ai descoperit-o?
Dragoş Marineanu: Prima oară am văzut o copie a ei la Budapesta și am făcut un tur al orașului. Mi-am spus imediat: „De ce la Budapesta se poate și la noi nu?”. În scurt timp am zburat la Munchen, am făcut un tur de oraș cu aceste mașinuțe și am văzut care este procedura. Se conduc la fel ca în Formula 1, câte două în linie, ca să ocupe o bandă de circulaţie și să se evite coliziunile. Mark Wenckstern este creatorul acestei „minunății”, dar și al companiei care se ocupă de producția acesteia. Din anul 2011 organizează tururi de oraș pentru turiști și angajații companiilor. A început la Hamburg, iar acum s-a extins în mai multe orașe: Viena, Dresda, Munchen, Berlin…

Mașinile care vor circula prin București costă 15.000 de euro. Cele „custom-made” pot ajunge și la 20.000 de euro.

Auto Test: Te-ai gândit să începi o astfel de afacere și în București?
Dragoş Marineanu: (Râde) Vor fi 15 mașinuțe în București: 13 pentru tur și două pentru ghizi. Am vorbit la Primăria Capitalei și ne gândim să facem un tur al orașului „pigmentat” cu câteva pauze de relaxare. Îți dai seama ce frumos ar fi să mergem la Arcul de Triumf, să parcăm sub cupola monumentului și să urcăm pentru câteva poze de la înălțime. Un tur va dura cam două ore. Ne gândim să ne implicăm mai mult când sunt evenimente sociale: festivaluri, spectacole. În Germania există chiar o competiție cu aceste modele. Este un concurs spectaculos, iar tribunele sunt pline.

Autovehiculul are un sigur loc, iar conducătorul auto nu trebuie să cântărească mai mult de 120 de kilograme.

Auto Test: Vă costă ceva toată această afacere….
Dragoş Marineanu: Investiția inițială este de aproape 200.000 de euro, iar flota o vom schimba la doi ani. Este vorba de o mașină făcută manual și nu avem un ghid tehnic, care să ne spună după câți kilometri să schimbăm o piesă. Unele țin patru mii de kilometri, altele cinci mii. Ne gândim chiar să devenim importatorul acestor autovehicule. Producătorul nu a mai dat, până acum, franciză în afara Germaniei, dar noi am reușit să-l convingem. Este un proces dificil, dar vom reuși. Cei care vor cumpăra mașini de la noi vor avea parte și de service. Vom avea piese de schimb în România, iar mecanicii noștri vor fi școliți în Germania, chiar în compania care se ocupă de producție.
Auto Test: Ești pasionat de domeniul auto?
Dragoş Marineanu: Nu prea (râde). Meseria mea de bază este cea de finanțist. Am un BMW M3 cu care am alergat pe circuitul de la Nurburgring…

Câteva imagini din mai multe orașe din Europa, unde mașinuțele sunt deja „adoptate” de localnici.

Auto Test: Înseamnă că îți place viteza…
Dragoş Marineanu: Îmi plăcea, când eram mai tânăr, acum sunt mai moderat. Am avut și motocicletă, dar am renunțat la ea. Nu am avut niciun accident serios, dar i-am văzut pe alții cu mâini și picioare rupte. Am ajuns la concluzia că este mai bine să mă opresc înainte să ajung la spital.
Auto Test: Nu-ți este teamă cu această mașină în traficul din București?
Dragoş Marineanu: Din păcate, în România, nu suntem prea educați la volan, nu avem nici drumurile necesare, iar fiecare groapă se simte foarte tare în această mașină pentru că nu are amortizoare. Cel mai important pentru noi este să-l protejăm pe cel de la volan și o să avem grijă, nu vă faceți probleme. Fiecare coloană de mașini va avea doi oameni care vor coordona deplasarea în siguranță pe acest traseu. O să vedeți ce încântați vor fi cei care se vor plimba cu această mașină. Este condusul în stare naturală, pură, cum era în anii ’30.

Interviu și foto realizate Sorin BARBU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 4 = opt