Mașinile electrice. Bătălia pentru Europa

,

Mașinile electrice. Un subiect pe care au curs tone de cerneală. Mașinile electrice fac tot mai mult parte din viața noastră, iar în Europa este forfotă mare pe acest subiect. Se duce o bătălie cruntă împotriva motoarelor diesel și apar tot mai mulți susținători pentru mașinile electrice.

Oficialii europeni se întreg în programe care mai de care mai atractive. Și România a intrat în această horă. Timid, cu pași mici, dar se fac eforturi. Din luna august a acestui an va intra în vigoare o reglementare prin care clădirile rezidențiale și nerezidențiale vor trebui dotate cu stații de încărcare. Termenul limită este anul 2025. În plus, Guvernul își dorește ca până în anul 2020 să fie instalate în România peste o mie de stații de încărcare pentru mașinile electrice. Asta înseamnă cam de zece ori mai mult decât există în prezent.

Cei care sunt mai curajoși și sunt atrași de mașinile electrice sunt ajutați prin programul „Rabla Plus” care prevede un ajutor de 45.000 de lei pentru cei care vor să-și cumpere un autovehicul electric și 20.000 de lei pentru un amatorii de vehicule plug-in hybrid. Suma totală a programului din 2018 este de 50 de milioane de lei. În acest acest moment mai sunt disponibile doar 10 milioane. Din anul 2012 până în prezent, din datele aflate la Registrul Auto Român, aflăm că în România au primit Cartea de Identitate 562 de mașini electrice. 299 dintre ele se află în București.

Ce se întâmplă în alte țări din Europa? Norvegia este liderul când vorbim despre mașinile electrificate complet sau parțial. Este prima țară în care vânzările de mașini electrice, în anul 2017, l-a egalat pe cel al autovehiculelor cu propulsoare pe motorină. Norvegia a ridicat mult ștacheta, dar există țări care vor să conteste această supremație.

 

Noul guvern de la Roma, condus de Luigi di Maio (un politician de doar 31 de ani), a promis ajutoare de la stat de zece miliarde de euro. Italienii sunt foarte ambițioși când vine vorba de mașinile electrice. Vor să vândă un milion de modele electrice și hibride și să instaleze 140.000 de stații de reîncărcare până în anul 2022. Analiștii susțin că proiectul nu este realist, dar îndeplinirea lui ar transforma Italia în liderul pieței europene de vehicule electrice. În acest moment în Italia sunt aproape de două milioane de mașini electrice. Conform datelor oferite de Bloomberg New Energy Finance, Norvegia, Islanda, Suedia și Finlanda stau cel mai bine, pe segmentul mașinilor electrice, în timp ce Italia și Spania sunt pe ultimele locuri.

Și Marea Britanie pregătește o ofensivă serioasă în acest domeniu. Oficialii au anunțat că își doresc stații de încărcare în curtea fiecărei clădiri de birouri, dar și în ansamblurile rezidențiale. Există însă o problemă. Britanicii nu se înghesuie să caute informații despre acest subiect. Potrivit unui studiu s-a ajuns la concluzia că cei mai mulți dintre ei sunt convinși că nu este sigur este sigur să duci mașinile electrice la o la o spălătorie auto. Șoferii englezi știu că o încărcare completă a acumulatorilor unui Nissan Leaf costă 21,54 de lire sterline, în timp ce prețul real este de… 3,64 de lire. Oficialii britanici pregătesc mai multe scheme de ajutor și își doresc ca Marea Britanie să devină un jucător important într-o piață care se estimează că în anul 2050 va fi de 760 de miliarde de lire sterline.

Jurnaliștii de la „The Sun” au făcut chiar un top al mașinilor electrice cu cea mai mare autonomie. Pe primul loc se află Tesla Model S, o mașină care costă 70.000 de lire sterline.

În acest top se găsesc și modele ceva mai ieftine. Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3, Hyndai Ioniq Electric. Statul britanic oferă un ajutor de 4.500 de lire sterline clienților care își doresc o mașină electrică. The Sun amintește că Renault Twizy este cel mai ieftin model electric, dar autonomia lui este de doar 50 de kilometri.

Dacia electrica

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


4 − = doi