Vrei masina second hand? Consulta un specialist RAR

,

V-ați hotărât să achiziționați o masina second hand? Atenție mare să nu fiți înșelați! Registrul Auto Român vă ajută să faceți alegerea corectă cu toate sfaturile necesare.

În momentul în care doriți să cumpărați un vehicul din străinătate, trebuie să acordați foarte mare atenție tuturor detaliilor. De exemplu, neglijarea normei de poluare chimică și a emisiilor CO2 poate face ca, în final, achiziţia să fie cu mult mai costisitoare decât v-ați propus iniţial. Nu vă lăsați influențați de sfaturile persoanelor aparent bine intenționate, dar nu la fel de bine informate și nici de tot ceea ce găsiți pe internet. Apelați cu încredere la specialiștii RAR.
Iată ce este însă foarte important să știți ca să faceți diferenţa între o achiziţie bună din toate punctele de vedere și una defavorabilă.
• Cum trebuie să procedăm atunci când dorim să achiziţionăm un autovehicul aflat în România, înmatriculat ultima dată într-un stat membru UE?
Este important de știut faptul că orice autovehicul care face obiectul unei tranzacţii pe teritoriul României trebuie să deţină Carte de Identitate a vehiculului (CIV). Odată cu prezentarea vehiculului în vederea obţinerii CIV, RAR efectuează verificări cu privire la provenienţa autovehiculului, autenticitatea elementelor de identificare, norma de poluare chimică, emisiile de CO2 şi starea tehnică. Având în vedere aceste aspecte, sunt lesne de înţeles motivele pentru care persoanele fizice sau juridice ce încearcă să obţină profit din comercializarea autovehiculelor importate nu doresc să prezinte vehiculul la RAR în vederea obţinerii CIV, dorind să transfere astfel asupra noului deţinător întreaga responsabilitate a oricărei neconformităţi a vehiculului.

masini second• Ce înseamnă norma de poluare numită generic „Euro”?
Aceste cuvinte apar pe buzele fiecărei persoane care doreşte să achiziţioneze un autovehicul. Norma de poluare generic numită „Euro” constituie respectarea unor seturi de cerinţe şi valori limită ale compuşilor chimici rezultaţi din gazele de evacuare, stabilite prin acte de reglementare europene valabile la o anumită dată. Procedura de stabilire a normei „Euro” este una complexă și poate fi efectuată doar în laboratoare special amenajate şi dotate. Determinarea emisiilor poluante chimice se realizează în regim dinamic, cu vehiculul ancorat de un stand cu rulouri, pe care se simulează un parcurs în mediul urban şi altul în mediul extraurban. Suplimentar, sunt necesare încercări ce au drept scop determinarea emisiilor evaporative şi a gazelor de carter, funcționarea sistemului OBD, opacitate etc.
• Cum stabilim norma „Euro” de poluare chimică? 
Norma de poluare chimică a unui autovehicul este cuprinsă în documentele tehnice de omologare comunitară sau națională, prin indicarea directivei şi etapei respectate şi menţionarea valorilor emisiilor poluante chimice obţinute în urma testelor. Aceste informaţii se regăsesc şi în Certificatul de Conformitate (CoC), emis nominal pentru fiecare vehicul nou de producătorul acestuia în baza certificatelor de omologare aferente tipului constructiv în cauză. Pentru vehiculele utilizate care nu mai deţin aceste documente, RAR poate stabili norma de poluare chimică. Acest lucru se face prin compararea datelor prelevate de pe vehicul, odată cu prezentarea acestuia, cu datele cuprinse în certificatele de omologare CE. În situaţia în care un vehicul nu a fost destinat spre a fi comercializat pieţei europene, nu a fost omologat european sau este într-o configuraţie diferită de cea iniţială, RAR poate stabili norma de poluare doar pe baza testelor efectuate de laboratoare/servicii tehnice notificate la UE.
• Poate fi stabilită norma „Euro” de poluare chimică pe baza informaţiilor cuprinse în documentul de înmatriculare din ţara de provenienţă?
În unele dintre documentele de înmatriculare ale altor state europene pot fi menţionate anumite informaţii cu privire la poluarea chimică. Este bine de știut că toate aceste date sunt înscrise în concordanţă cu legislaţia naţională, de regulă cea fiscală. Totuși, în destul de multe cazuri, nu sunt în concordanţă și cu prevederile legislaţiei europene în ceea ce priveşte stabilirea normei de poluare chimică, fapt care implică un grad ridicat de risc.
• Valoarea emisiilor de CO2 (gaz cu efect de seră)
Acestă valoare este determinată cu ocazia testelor efectuate în vederea omologării de tip. RAR înscrie valoarea în CIV, fie la eliberarea acesteia, fie ulterior, dacă vehiculul este deja înmatriculat în România, iar la data eliberării CIV legislaţia nu prevedea menţionarea CO2.

RAR vine în permanenţă în sprijinul clienţilor săi, iar comunicarea cu aceştia este din ce în ce mai ușor de realizat. Fără echivoc, sigurul mod în care un vehicul poate fi achiziţionat fără riscuri suplimentare este ca acesta să deţină CIV.
O altă posibilitate este oferită de Nota de Constatare Tehnică. Aceasta este redactată şi eliberată pe baza informaţiilor prelevate cu ocazia prezentării vehiculului la una dintre reprezentanţele RAR şi nu necesită o programare prealabilă.
În final, dorim să vă asigurăm de deschiderea instituţiei spre a vă furniza orice informaţie de ordin tehnic. În ceea ce priveşte datele prezentate, am fi bucuroşi să primim opinii, sugestii şi eventuale solicitări din partea dumneavoastră la adresa de email dpct@rarom.ro.

Publicat în Știri.

Autor

Home Page

Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 × = patruzeci noua