Luxul, protectorul mediului

,

Infiniti LE Concept nu are rol de „vitrină” de tehnologie, ci este chiar prototipul ce prefigurează modelul de serie ce va apărea pe piață peste câțiva ani, cel mai probabil în 2014. Marca premium a concernului japonez Nissan, Infiniti are ambiția de a deveni una dintre primele companii auto ce va produce în serie un sedan de lux cu propulsie exclusiv electrică. Tehnologia există și deja rulează pe șoselele din America și din Europa. Desigur, este vorba despre hatchbackul Nissan Leaf, al cărui sistem de propulsie electric a fost adaptat de inginerii japonezi pentru LE Concept. Caroseria acestuia a fost inspirată din cea a modelului Infiniti G sedan, concurentul direct pentru Lexus IS, BMW seria 3, Mercedes clasa C și Audi A4.

Odată ce a fost luată decizia de a fi produs, LE Concept a fost proiectat să fie, în primul rând, o limuzină Infiniti sută la sută și abia apoi o mașină electrică prietenoasă cu mediul. Cu alte cuvinte, marca japoneză dovedește că „zero emisii” nu înseamnă, neapărat, „mic și neatrăgător”: Infiniti LE Concept nu face niciun compromis în ceea ce privește spațiul interior și confortul pentru pasageri, iar aspectul exterior subliniază caracterul luxos și în același timp sportiv al mașinii.
Exteriorul conceptului prezintă cele mai importante caracteristici ale designului Infiniti, cum ar fi grila de mari dimensiuni, cu contur în dublu arc, convex-concav, și montantul spate tăiat în zig-zag. Silueta mașinii îmbină perfect liniile curbe, fluide, cu muchiile și decupajele laterale ce „taie” aerul, rezultatul studiilor intensive în tunelul de vânt, forma dinamică și elegantă având un coeficient aerodinamic de numai 0,25. La obținerea acestei valori scăzute contribuie mai multe elemente de design, printre care spoilerul față, spatele înalt, eleronul de pe capota portbagajului, difuzorul de aer posterior și „fustele-lamă”, ce urmează conturul mașinii și înglobează iluminarea cu LED albastră. Și forma jantelor din aluminiu a fost testată în tunelul aerodinamic, iar grila frontală nu are fante, pentru a permite curgerea continuă, fără opreliști, a fluxului de aer. În ceea ce privește tehnologia LED, aceasta este utilizată și la blocurile optice față, luminile de zi, stopuri și grilă, ce este iluminată atunci când sunt aprinse farurile.
Platforma autovehiculului, prin construcția sa inteligentă, maximizează spațiul interior, datorită faptului că pachetul de acumulatori a fost amplasat sub podeaua compartimentului de pasageri. Această poziționare a bateriilor are efect benefic și asupra stabilității și manevrabilității mașinii, prin coborârea centrului de greutate. De asemenea, capacitatea portbagajului nu a fost penalizată, iar pasagerii beneficiază de foarte mult loc pentru picioare. Interiorul este unul tipic Infiniti: finisat impecabil, din materiale de cea mai bună calitate, pielea naturală, parțial perforată, în care sunt tapisate scaunele ieșind în evidență. Culoarea dominantă este albul, iar artificiul de design exterior, al conturului subliniat de iluminarea cu LED albastră, se continuă și în habitaclu, a cărui „adâncime” este astfel pusă în evidență. Albastrul este și culoarea afișajelor de bord, exclusiv digitale. Remarcabilă este arhitectura consolei centrale, cu puține butoane, dar cu două display-uri tactile cu diagonale mari, comandate de un computer de bord cu procesor Intel Atom dual-core.
Rolurile celor două ecrane sunt ușor de ghicit: afișează cele mai importante informații despre mașină, între care nivelul de încărcare a bateriilor și estimarea de autonomie rămasă, hărțile sistemului de navigație GPS, comenzile sistemului audio, imaginile preluate de camerele video ale asistentului electronic de parcare. Acesta din urmă lucrează împreună cu sistemul GPS, memorând pozițiile punctelor de încărcare a bateriilor și afișându-le pe hărți.
Sistemul de propulsie electrică al prototipului nu este o noutate, fiind derivat din cel al modelului Nissan Leaf. Conceptul având dimensiuni mai mari și fiind mai greu decât hatchbackul de serie, puterea motorului electric a fost majorată la 100 kW/136 CP, de la 80 kW/109 CP. Cuplul motor maxim a crescut și el, de la 280 Nm, la 325 Nm, și, fiind vorba despre un motor electric, este disponibil pe toată plaja de turații, începând cu 1 rpm. Acest lucru permite ca mașina să fie capabilă de accelerații puternice și de reprize foarte bune, comportamentul rutier fiind dinamic, chiar sportiv. Bateria de acumulatori Li-ion are capacitatea totală de 24 kWh, suficient pentru o autonomie de până la 160 km, conform producătorului.
„Delicatesa” tehnologică a LE Concept este sistemul de încărcare a acumulatorilor fără cabluri, prin inducție. Portul wireless este poziționat sub spoilerul spate și este suficient ca mașina să fie parcată deasupra prizei speciale de curent electric pentru ca bateriile să se încarce. Dar, pentru că în prezent nu există aceste prize speciale, mașina a fost dotată și cu un port convențional, ascuns sub emblema Infiniti de pe grila frontală, ce se alimentează prin cablu de la o priză obișnuită.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi + = 5