Lotus Eletre: Un nou început

,

Eletre va fi fabricat în China și poate fi comandat pentru 2.500 de euro avans. Primele livrări, în 2023.

Lotus Cars se lansează pe piața SUV-urilor cu Eletre, un model impozant cu alură de shooting brake. Cu acest crossover electric supersport de peste cinci metri lungime și 600 CP, marca britanică de mașini sport vrea să concureze nume grele din segment, cum sunt Porsche și Lamborghini.

Eletre înseamnă „electricitate” în unele limbi, dar și „a trăi” sau „a se naște”, în altele. Destinat segmentului E (clasa mare), noul crossover sport marchează începutul unei noi ere pentru marca britanică aflată în proprietatea concernului chinezesc Geely. SUV-ul prezintă o siluetă zveltă, ce aduce a shooting brake supraînălțat, datorită acoperișului convex și stâlpilor din spate înclinați. Un profil accentuat de vopseaua neagră contrastantă și de spoilerul de deasupra lunetei. Forma geamurilor laterale, combinată cu capota frontală scurtă, aduce aminte de cabina de pilotaj a Lotus-urilor cu motor central-spate de pe vremuri. În schimb, farurile subțiri, lungi și curbate, calandrul negru masiv amintesc de… Lamborghini Urus. Portierele lui Eletre sunt adânc sculptate și includ fantele pentru evacuarea aerului de la roțile față. Rolul stopurilor este jucat de o bandă luminoasă întinsă pe toată lățimea capotei portbagajului.
De la o extremă la alta. Sau de la Elise la Eletre
SUV-ul electric are 5.100 mm lungime și ampatament de 3.020 mm, iar diametrul jantelor poate fi și de 23 de inci (opțional). Tot facultative sunt și frânele cu discuri ceramice, cu etriere cu 10 pistonașe la roțile față. La cost suplimentar este oferit și un acoperiș panoramic. Lotus Eletre cântărește peste două tone și a fost dezvăluit la câteva săptămâni după oprirea producției miticului coupe cu două locuri Elise, o mică mașină sport ultraușoară, de aproximativ 900 kg. Asta ne face să ne întrebăm unde este moștenirea legendarului fondator al companiei Lotus Cars, Colin Chapman, care se ghida, în construcția mașinilor sale, după principiul „ușor este corect”.
Lotus face parte dintr-un nou trend
Există un anumit minimalism în interiorul lui Lotus Eletre. Sunt puține butoane la bord, deoarece majoritatea comenzilor și informațiilor sunt grupate pe uriașul ecran tactil central de 15,1 inci. Șoferul și pasagerul beneficiază fiecare de câte un monitor foarte subțire, de nici 30 mm înălțime, primul, pentru indicatoarele de bord, celălalt, pentru climatizare, muzică și altele. Există și un al patrulea ecran, orizontal, pe consola care separă cele două locuri din spate, dacă se alege configurația cu patru locuri în loc de cinci. Un Head-Up Display este echipament standard, iar deasupra parbrizului, roților din față și lunetei sunt senzori lidar pentru sistemele de asistență a conducerii. ­Cruise control adaptiv, sistem de asistență pentru menținerea și schimbarea benzii de rulare, conectivitate 5G și actualizări de la distanță sunt și ele în program. Interiorul este tapițat cu stofă de lână și microfibră

Cifre
Lotus Eletre se bazează pe o nouă arhitectură modulară din oțel de înaltă rezistență. Panourile sale de caroserie sunt realizate din aluminiu, iar inserțiile interioare sunt din fibră de carbon. Lotus anunță o capacitate a bateriei de 105 kWh și că autonomia mașinii este de aproximativ 600 km. 20 de minute de încărcare la o priză de 350 kW asigură 400 km de rulare, conform Lotus. Ca standard, Eletre vine cu un încărcător de 22 kW. Mașina are tracțiune și direcție pe patru roți, precum și suspensii pneumatice. Cele două motoare electrice (unul pe fiecare punte) oferă împreună „mai mult de” 600 CP și permit SUV-ului să treacă de la zero la 100 km/h în mai puțin de trei secunde. Viteza maximă: 260 km/h.

Foto: Lotus

Lotus Emira: Ultimul motor

 

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


unu × = 5