Lancia Ypsilon: Umbra trecutului

,

Lancia este un nume cu greutate în lumea automobilului. Cândva o marcă italiană de prestigiu, Lancia supraviețuiește astăzi doar în țara natală, cu un singur model la vânzare.

Lancia, o marcă cu un trecut glorios, mai are astăzi un singur model în gamă: modelul de oraș Ypsilon, comercializat exclusiv pe piața din Italia. Cum este posibil? Lancia supraviețuiește astfel pe o singură piață cu ajutorul unui singur model. Iar actuala generație Ypsilon este de fapt un Fiat 500 cu o caroserie diferită. Plimbată printr-o serie de decizii dubioase, Lancia reușește cumva să supraviețuiască. Are în spate o istorie impresionantă, iar în anul 2019 a împlinit 50 de ani de când face parte din grupul Fiat.

Cum reușește acest mic model încă să capteze atenția clienților din Italia? În primul rând este preferat de doamne. 75% dintre clienții care aleg Lancia Ypsilon sunt de sex feminin. Apoi, motorizările pe bază de GPL, un carburant popular în Italia, au contribuit din plin la menținerea modelului în atenția publicului.

Grupul Stellantis plănuiește transformarea lancia într-un brand premium.

Acum 10 ani, Lancia era forțată să își unească destinele cu marca americană Chrysler și pentru o vreme, pe străzile din Europa, au apărut modele Chrysler ce purtau sigla Lancia. Chrysler 300 devenea Lancia Thema, Chrysler 200 era vândut ca Lancia Flavia, iar monovolumul Chrysler Grand Voyager era transformat în Lancia Voyager. O idee a fostului CEO FCA, Sergio Marchionne, renumit pentru deciziile sale radicale. Ypsilon, cel mai mic model Lancia, făcea parte și atunci din gamă și este singurul model care a supraviețuit până astăzi.
Fuziunea Lancia-Chrysler urmărea să atingă 295.000 de unități vândute în Europa până în 2014. Planul a eșuat. Vânzările totale ale celor două mărci în Europa au scăzut la 74.313 exemplare în 2014 de la 112.000 în 2010, cu Lancia la 71.765 de la 99.000.
Drept urmare, Lancia a dispărut cu totul din planurile FCA timp de aproape un deceniu. Nici planul de afaceri 2014-2017, nici planul actual de cinci ani prezentat în iunie 2018 nu au făcut vreo mențiune asupra mărcii.
Astăzi, Lancia, marcă ce face parte din nou formatul grup auto Stellantis, mai are în gamă un singur model care este comercializat exclusiv pe piața din Italia. Deși ar fi putut să închidă marca, nou formatul grup auto are planuri pentru transformarea acesteia într-un brand premium alături de Alfa Romeo și DS Automobiles. Până când acest lucru se va întâmpla, Lancia a primit un nou facelift pentru unicul său model: Ypsilon.
Actuala Lancia Ypsilon este a treia generație a modelului de oraș, fiind lansată în 2011. Primul facelift a fost operat în 2015, iar acum modelul primește o nouă grilă frontală și renunță la ornamentele cromate exterioare pentru unele mai elegante, cu look satinat. Clienții din Italia pot comanda modelul Lancia Ypsilon și în noua nuanță Elegant Blue. Au mai apărut lumini de zi LED și un spoiler față redesenat. La interior, Lancia Ypsilon a primit un nou sistem infotainment cu ecran de șapte inci și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, se poate comanda pachetul EcoChic cu filtru de aer pentru habitaclu ce poate bloca până la 99% din alergeni, precum și o nouă tapițerie creată din plastic reciclat din Marea Mediteraneană. Opțional, există și tapițerie din Alcantara. Ypsilon facelift preia și motorizarea mild-hybrid de la Fiat 500. Este vorba de propulsorul de 1,0 litru și 70 CP ajutat de sistemul mild-hybrid la 12V. În oferta pentru Italia există și motorizarea 0.9 Twin Air de 70 CP, precum și motorul 1,2 litri de 69 CP ce poate fi alimentat și cu GPL.
Acum, rămâne de văzut ce planuri au pentru Lancia mai-marii noului grup auto Stellantis.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi + = 7