Lamborghini Countach LP500: Reconstrucția unui model special

,

Lamborghini Countach LP500 a fost un concept prezentat publicului în 1971, anunțând viitorul model de serie considerat unul dintre primele supercaruri moderne. La 50 de ani distanță, divizia Polo Storico a recreat modelul clasic pentru un client misterios.

Lamborghini a recreat un exemplar special din propria istorie: primul concept ­Countach cunoscut sub indicativul LP 500. Prezentat în 1971, modelul anunța viitorul supercar de serie ce avea să marcheze istoria mărcii italiene. Prototipul original a fost, din păcate, distrus. Un client care nu și-a dezvăluit identitatea a dorit neapărat să dețină acest model special, iar Lamborghini a apelat la divizia sa Polo Storico pentru a crea de la zero un exemplar nou. Au fost necesare 25.000 ore de muncă, iar modelul a fost prezentat la Concursul de Eleganță de la Villa d’Este.
Pentru recrearea conceptului, ­Lamborghini a dus o muncă imensă de colectare a informațiilor din arhive. Deoarece conceptul original nu mai există, echipa a trebuit să determine dimensiunile și să creeze componentele care nu mai existau. Pentru anvelope, Lamborghini a colaborat cu Pirelli astfel încât să respecte specificațiile originale (Pirelli Cinturato CN12) – 245/60 R14 pentru puntea față și 265/60 R14 pentru puntea spate. La Salonul Auto de la Geneva din martie 1971, Automobili Lamborghini și-a prezentat „mașina idee”, LP 500 Countach. Aceasta a devenit imediat vedeta spectacolului, iar fotografiile cu ea au fost publicate în reviste importante din întreaga lume. Acest nou model a fost conceput pentru a înlocui legendarul Miura și a scris o nouă pagină în istoria automobilului, atât pentru tehnologie, cât și pentru design. După trei ani de dezvoltare, LP 500 a fost sacrificat în testele de impact în martie 1974 și apoi a dispărut.
La sfârșitul anului 2017, un pasio­nat de mașini clasice și important client Lamborghini a venit la divizia Polo Storico pentru a vedea dacă există posibilitatea recreării unui exemplar Countach LP 500, această legendă cunoscută doar prin fotografiile vremii.

Pentru toate componentele mecanice, ca și în 1971, s-au folosit piese de schimb originale Lamborghini sau componente restaurate ale vremii sau, în lipsa acestora, piese ce au fost complet reconstruite.

Primele luni au fost petrecute achiziționând tot materialul disponibil și efectuând o analiză aprofundată. „Colectarea documentelor a fost crucială”, a subliniat Giuliano Cassataro, șeful serviciului Polo Storico. „S-a acordat multă atenție tuturor detaliilor mașinii și specificațiilor tehnice.” Fotografii, documente, rapoarte de întâlnire, desene originale și amintirile unora dintre protagoniștii vremii: toate acestea au contribuit la stabilirea cât mai exactă a formei și funcției fiecărui detaliu. Sprijinul Fondazione Pirelli a fost, de asemenea, fundamental în furnizarea de material de arhivă istorică pentru a recrea anvelopele montate pe modelul original LP500.

Lucrările au început la șasiul platformei, complet diferit de cadrul tubular al modelelor Countach care aveau să urmeze. Pe lângă reproiectarea fizică a acestuia, Polo Storico a trebuit să decidă ce sistem de lucru să folosească pentru construirea lui pentru a respecta metodele de producție ale vremii. Același procedeu a fost folosit și pentru caroserie, cu diverse instrumente tehnologice moderne folosite pentru analiza și definirea acesteia.

Foto: Lamborghini

Lamborghini V12: O istorie la 60 de grade

Lamborghini Essenza SCV12: Bestia verde

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 − = patru