Kia Stonic reloaded

,

Cea mai noua versiune a modelului Stonic primește o specificație GT Line de inspirație sportivă și noi opțiuni de personalizare.

Designul exterior aduce un plus de sportivitate aspectului de crossover urban al automobilului, inspirat de modelele cu sigla GT din gama constructorului coreean: Stinger, Ceed GT și ProCeed GT.

Designul frontal scoate în evidență lămpile de ceață integrate, de cele trei guri de admisie a aerului poziționate sub grila ‘tiger-nose’ personalizată și de terminația metalică inferioară care unește cele două proiectoare. Și un lucru important, modelele GT Line sunt echipate în dotarea standard cu blocuri optice noi cu tehnologie LED. În spate, parașocul proeminent se diferențiază de alte variante ale gamei printr-un design care imită țevile de evacuare duble, iar sigla GT Line este amplasată pe capacul haionului.

Personalizarea rămâne un punct forte pentru GT Line. O treime dintre modelele Stonic au beneficiat de exterioare în două tonuri, iar noua specificație păstrează acest patern. În funcție de piața de comercializare, cumpărătorii pot alege până la 15 combinații de culori în două tonuri pentru caroserie și plafon. Acum aceste opțiuni de personalizare se extind și prin evidențierea culorii în jurul celor trei prize de admisie din bara de protecție față, care se potrivesc cu culoarea contrastantă a plafonului.

În interior planșa de bord are acum o folie cu efect de fibră de carbon, un finisaj specific modelelor GT Line. Scaunele sunt finisate într-o combinație de material textil negru și piele sintetică cu cusături contrastante de culoare albă. Șoferii sunt întâmpinați de noul volan în forma literei D, îmbrăcat în piele perforată cu logo-ul GT Line și cusături contrastante și de display-ul digital de 4,2 inci situat între ceasurile de bord.

KIA Stonic GT Line oferă noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle) pe benzină. Combinând un motor de 1,0 litru T-GDi ‘Smartstream’ cu un sistem MHEV de 48V, EcoDynamics+ oferă o eficiență sporită prin furnizarea puterii electrice și apoi prin recuperarea acesteia. O baterie compactă de 48V litiu-ion polimer suplimentează cuplul motorului cu putere electrică printr-un generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).

Motorul ‘Smartstream’ este disponibil în două variante de putere, 100 sau 120 CP, în ambele cazuri oferind sistemul Drive Mode Select cu modurile de condus Eco, Sport și Normal.

În echipare standard Stonic GT Line dispune de noua transmisie manuală inteligentă (iMT) dezvoltată de Kia și opțional de transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT). Transmisia iMT este de tip ‘clutch-by-wire’ și contribuie la creșterea eficienței consumului de combustibil păstrând implicarea șoferului la fel ca în cazul unei transmisii manuale convenționale. Ambele transmisii, iMT și 7DCT permit perioade de rulare cu motorul oprit (sailing) pentru o eficiență mărită a consumului de combustibil în modul de condus Eco. Acesta operează la viteze de până la 125 km/h, iar motorul repornește atunci când șoferul apasă pedala de accelerație, de frână sau ambreiajul.

Pe lângă modelele EcoDynamics+ este disponibil și motorul Smartstream de 1,0 litri T-GDi non-hybrid, care produce 100 CP și este cuplat, la alegere, cu transmisia manuală cu șase trepte sau cu cea automată 7DCT.

Producția modelului Stonic GT Line va începe în octombrie la uzina Kia din Sohari, în Coreea de Sud. Vânzările în Europa încep în ultimul trimestru al anului 2020 și toate modelele vor oferi cumpărătorilor garanția unică de 7 ani și 150.000 kilometri oferită de Kia.

Foto: Kia

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 + = doisprezece