Kia Stinger: Gran Turismo à la coréenne

,

Kia Stinger 1Un Gran Turismo (GT) este un automobil puternic capabil să parcurgă, fără efort, distanțe lungi la viteză mare, în siguranță și confort pentru pasageri. Acesta este și profilul lui Kia Stinger, cel mai nou vârf de gamă al mărcii sud-coreene și cu care aceasta speră să intre, cu succes, pe terenul modelelor premium ale mărcilor de renume.

2018 Stinger

Dacă, inițial, italienii au numit gran turismo automobilele cu două uși și două sau 2+2 locuri, astăzi termenul are un înțeles mai larg, în această categorie fiind incluse atât modele coupe sport, cât și hatchbackuri și sedanuri de performanță. Vorbim despre mașini puternice echipate cu sisteme de siguranță avansată și care oferă un confort deosebit. Cam acesta ar fi și profilul noului Kia Stinger, automobil care evidențiază clar schimbările produse la nivelul filosofiei de model a companiei sud-coreene de când la conducerea acesteia, dar și a Hyundai Motors, a venit germanul Peter Schreyer, omul cu cea mai importantă contribuție la designul lui Audi TT (1998). Lui Schreyer i se datorează așa-numitul Tiger Nose (Nas de tigru), elementul de design definitoriu al modelelor Kia din 2007 încoace.
Kia Stinger 2Proiectat la Centrul de Design Kia din Germania, Stinger poate fi încadrat în categoria coupeurilor cu patru uși, dar și a modelelor fastback. Designerul-șef al Kia Motors Europe, Gregory Guillaume, a declarat că proporțiile noului model au fost foarte importante și a căutat să obțină o mașină cât mai lată și mai joasă. De asemenea, Guillaume a precizat că sursa principală de inspirație a fost Maserati Ghibli de acum patru decenii, pe care îl consideră „gran turismo-ul suprem”, și crede că „Stinger va schimba total în bine modul în care sunt privite mașinile Kia”.

Kia Stinger 3Lung de 4,83 m, lat de 1,87 m și cu ampatament de 2,90 m, sedanul este mai mare ca Alfa Romeo Giulia, Audi A5 Sportback, BMW Seria 4 Gran Coupe, Lexus GS și Mercedes CLS, concurenții pe care îi vizează direct. La noul model regăsim liniile lui Kia GT Concept prezentat în 2011 și, bineînțeles, calandrul Tiger Nose încadrat de prize de aer supradimensionate în zona inferioară și de faruri cu profil conic-agresiv. Linia laterală aduce într-o anumită măsură cu cea a modelului mai mare Kia Optima, dar, în schimb, zona posterioară pare un pic… turtită scăzând, din păcate, nota generală care ar fi putut fi excelentă. Acoperișul este parțial din sticlă care ajunge până deasupra locurilor din spate. Habitaclul generos, atât ca spațiu, cât și ca dotări, este prelucrat în notă premium, inclusiv cu piele naturală.

Kia Stinger 4
Kia Stinger a avut premiera mondială la Detroit, unde au fost prezentate două prime motorizări, ambele turbo, cu injecție directă de benzină: un patru cilindri de doi litri și 255 CP și un 3.3 V6 de 365 CP. Acest motor îl transformă pe Stinger în cel mai performant model Kia din istorie asigurându‑i un demaraj 0-100 km/h în 5,1 secunde. Transmisia este automată cu 8+1 raporturi și cinci moduri de lucru pentru ambele versiuni, iar tracțiunea spate este standard, cea integrală fiind opțională. Pe lângă aceste motoare pe piața europeană, unde va fi comercializat din toamna viitoare, va fi oferit și un diesel de 2,2 litri și 200 CP. Toate versiunile au frâne Brembo.

Text: Florin NECULA / Foto: KIA

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


4 + sapte =