Kia Sorento Hybrid – model produs pentru piața europeană

,

Kia a demarat producția noului model Sorento Hybrid. Cea de-a patra generație Sorento este produsă la fabrica Hwasung Kia din Coreea de Sud, variantele hibrid, diesel și pe benzină ale SUV-ului fiind asamblate pe aceeași linie de producție.

Primele modele hibrid care vor părăsi linia de producție sunt destinate pieței europene, iar automobilul va intra în producție în curând, de asemenea, pentru America de Nord la fabrica Kia din West Point, Georgia, SUA. Modelul anterior Sorento, a treia generație, construit pe aceleași linii de producție, a câștigat mai multe premii pentru calitate de-a lungul ciclului său de viață. Noul model va beneficia de aceleași standarde înalte de producție și control al calității.

Sorento a fost un element principal al liniei globale a modelelor Kia pentru aproape două decenii, mai mult de trei milioane de modele Sorento fiind vândute la nivel global de la lansarea din 2002. Vânzările în Europa a celei de a patra generații a modelului Sorento vor începe în al treilea trimestru al anului 2020; automobilul va fi disponibil pentru comandă în majoritatea piețelor globale Kia, până la sfârșitul anului.

De asemenea, spre sfârșitul anului 2020, noul Sorento va fi disponibil pe anumite piețe pentru prima dată în varianta Plug-in Hybrid, producția urmând să înceapă la fabrica Hwasung mai târziu în acest an.

Noul Sorento este primul automobil construit pe platforma SUV de clasă medie de generație nouă dezvoltată de Kia. Cuplată cu o caroserie mai mare pentru a maximiza spațiul pentru pasageri și pentru bagaje, platforma face ca noul Sorento să fie unul dintre cele mai versatile și spațioase SUV-uri cu trei rânduri de scaune de pe piață. Mai mult, proiectarea interiorului a permis echiparea automobilului cu noile sisteme de propulsie „Smartstream” dezvoltate de Kia, oferind proprietarilor o economie de mare combustibil, emisii mai scăzute și performanțe mai ridicate.

Noul sistem de propulsie electrificat cuplează un motor T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) de 1,6 litri cu un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1,49 kWh și un motor electric de 44,2 kW. Pachetul de baterii este amplasat sub podea, având un impact minim asupra spațiului pentru pasageri sau pentru bagaje.

Producând 230 CP și un cuplu de 350 Nm, noul sistem de propulsie electrificat combină un nivel scăzut al emisiilor CO2  cu un nivel ridicat de performanță. Puterea este livrată cu ajutorul unei transmisii automate cu șase trepte printr-un dispozitiv electric integrat în sistemul de transmisie, permițând ca întreaga putere a motoarelor termic și electric să fie transferată în paralel, cu pierderi minime de energie. Rezultatul este răspunsul imediat la accelerație la orice viteză, cu acces direct la puterea disponibilă a bateriei la viteze ridicate.

Foto: Kia

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 2 = trei