Kevin Andersson: Schițe frumoase

,

Fiecare element din interiorul unui automobil a fost gândit de un designer. În acest articol avem un interviu cu Kevin Andersson, designer de interior pentru Lynk & Co. Acesta mi-a atras atenția cu schițele sale foarte frumoase.

Ai avut o pasiune pentru desen încă din copilărie?

De când mă știu am avut o pasiune pentru design în general, incluzând arhitectura, designul de interior, produs sau grafic etc. Pasiunea mea pentru designul auto a fost o combinație a acestor atracții de care am devenit și mai interesat când am mai crescut (adolescent), datorită pasiunii mele pentru mașini.

Ai fost încurajat să alegi această profesie?

Nu s-a întâmplat ceva în acest sens până în jurul vârstei de 15 ani, când am realizat că vreau să mă specializez în designul auto ca o profesie. Într-o zi eram în mașină cu mama mea și am discutat despre ce aș vrea să fac după ce termin școala. Ea mi-a sugerat designul auto datorită interesului meu pentru mașini și design. A fost ca un fel de epifanie pentru mine și asta a fost catalizatorul meu care m-a condus unde sunt acum.

Acum ești designer de interior la Lynk & Co. Cum se compară această ipostază cu experiențele tale anterioare?

Este foarte mult de învățat într-un interval de timp scurt. Termenele de predare rapide și așteptările mari sunt o motivație reală, iar uneori chiar stresantă, dar, în general, este un lucru foarte pozitiv, înveți foarte multe și poți vedea
rezultatele foarte rapid. În experiențele mele anterioare am fost implicat mai mult în designul de produs și industrial. Am lucrat pentru companii ca Volvo Construction Equipment, Atlas Copco și, cel mai notabil, la Cliff Design. Însă,
indiferent de companie, principiile esențiale ale designului sunt aceleași ca cele folosite în industria auto din moment ce designul este un limbaj universal.

Am văzut în portofoliul tău propuneri de design foarte interesante. Care sunt diferențele de abordare dintre designul de interior și cel de exterior?

Îți mulțumesc! Eu cred că ambele sunt similare în sensul că acestea conțin o mulțime de elemente diferite care trebuie să dialogheze între ele ca să ofere o identitate de marcă. Ele diferă în sensul că designul exterior este mai mult
orientat spre formă și sculptură în timp ce designul interior ține mai mult de designul de produs. Este orientat și spre formă, dar din experiența utilizatorului și din perspectivă ergonomică.

Cum simți că vor influența mașinile autonome și conectivitatea designul de interior al automobilelor?

Cred că depinde în ce mod urmează să fie utilizat automobilul, dacă este gândit să fie o experiență socială sau nu. De exemplu, dacă este destinat să fie o experiență împărtășită în comun de o familie, un mod de transport de genul autobuzelor sau trenului sau chiar dacă este o mașină gândită să fie condusă. În general cu progresul tehnologic permanent, cred că vom avea o mult mai mare libertate în conceperea viitoarelor interioare de automobile. Este o perioadă minunată să faci parte din această industrie.

Ce te inspiră, care este procesul din spatele propunerilor tale?

Încerc să-mi obțin inspirația de oriunde. Când profesezi în design ai tendința să vezi lumea din altă perspectivă. Totul a fost conceput la un moment dat și oriunde te uiți poți să observi diferite idei și soluții. Fac o mulțime de poze
cu telefonul din acest motiv. De asemenea caut online mult timp pentru inspirație, există o cantitate incredibilă de lucrări bune ale altor designeri, din domenii diferite, pe siturile pe care le vizitez zilnic.

Cum o să fie designul auto influențat de tehnologii precum propulsia electrică și tehnologia de printare 3D ?

Vorbind la modul general cred că designul auto o să fie mult mai eliberat de constrângeri și mult mai creativ față de cum este acum. Noi suntem cumva restricționați de ce putem face acum, în parte legat de așteptările utilizatorilor
dar, de asemenea, de „packaging” și procesele de fabricație în timpul proiectării unui vehicul. Este un proces evolutiv, trebuie să oferi o consistență în calitatea produsului, nu doar ce este mai nou sau mai grozav. Cu viteza cu care tehnologia avansează în acest moment nu o să poți niciodată termina și oferi ceva dacă în mod constant încerci să ții pasul cu ultima evoluție.

Care este cel mai important element din interiorul unei mașini în a tragerea unui viitor client?

Elaborarea unui design de calitate și prin asta vreau să spun că trebuie să fie calibrat la așteptările utilizatorului în timp ce aduce și un element extra, ca o surpriză. De exemplu aceasta poate să însemne nivelul de detaliere, modul în care este integrată o nouă tehnologie etc. Nu cred că există un singur lucru care să atragă atenția clientului mai mult decât altul. Totul ține de oferirea unei teme holistice de înaltă calitate și de transmiterea valorii brandului către client. Dacă unui utilizator îi place mai mult un lucru decât altul, atunci desigur acesta lasă o impresie plăcută, dar ca designer de interior nu poți să te concentrezi asupra unui anume lucru și atât. Dacă faci asta riști să cobori nivelul calitativ la celelalte componente din moment ce acestea devin secundare.

Pentru o carieră în design sunt câțiva factori implicați cum ar fi talentul, perseverența și poate șansa. De ultima unii spun că este foarte importantă, alții că nu este. Poți să le exprimi în procente?
Aceasta este în foarte mare parte și opinia mea, dar aș spune 60% perseverență, 30% talent și 10% șansă. Poți să fi foarte înzestrat, dar dacă nu pui talentul la lucru mult, nu accepți dificultățile de fiecare dată când apar și nu știi să înveți din critici, atunci nu o să ajungi nicăieri.

Poți să oferi un sfat pentru un tânăr aspirant de 16 sau 17 ani, care vrea să ajungă designer auto?
Trebuie să fii pasionat și hotărât să depui permanent efort pentru asta. De asemenea, trebuie să fii consistent în ce faci și să continui permanent să-ți îmbunătățești asta la un nivel cât mai bun posibil. Este o industrie foarte dificilă și competitivă, dar cât timp înțelegi de ce faci ceea ce faci și crezi în tine, atunci totul este posibil.

 

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 2 = doi