Pasionații modelului Jeep Wrangler au tot vociferat în ultimii ani că ar fi bine să apară și o variantă de serie cu un V8 sub capotă. Iar constructorul american i-a auzit, a stat ceva timp pe gânduri și le-a servit conceptul Jeep Wrangler Rubicon 392.

Ultima dată când ultracunoscutul model fost echipat astfel a fost un Jeep CJ din 1981, cu un V8 de 5,0 litri, care dezvolta 125 CP și un cuplu motor de 298 Nm. Iar constructorul american le-a arătat că nu „rămâne” impasibil la dorințele fanilor și foarte curând dorința le va fi îndeplinită. Și s-a gândit că un motor V8 de 6,4 litri care dezvoltă 450 CP, cu un cuplu motor maxim de 610 Nm și care-i pemite conceptului să atingă viteza de 96 km/h sub 5 secunde ar fi tocmai potrivit. Iar asta înseamnă suporturi de motor modernizate și cadrul motor modificat în comparație cu varianta actuală. În completare s-au gândit la punți Dana 44 de a treia generație, la o cutie de transfer Selec-Track cu două viteze „full time”, blocante electrice Tru-Lok pe ambele punți, anvelope de noroi de 37 inci care țin la sarcini laterale extreme și jante ce permit o presiune redusă de operare în pneuri și tracțiune suplimentară. În plus, vine direct din fabrică cu un kit Jeep Performance Parts, de 2 inci (distanță de reglare) de la Mopar, care oferă unghiuri de atac și degajare îmbunătățite.
Wrangler Rubicon 392, un model „funny”
Conceptul Wrangler Rubicon 392 include, de asemenea, praguri Rubicon, bare de protecție din oțel, un troliu Warn și scuturi din oțel, toate adăugate pentru înlesnirea deplasării în cele mai dure condiții de off-road. Iar ca să facă față noilor caracterisitici dinamice, după readaptarea suspensiei, i-au montat și o transmisie cu 8 trepte care recomandă conceptul drept Wrangler-ul cel mai „funny” de condus în condiții de off-road de până acum.
„Amatorii de Jeep Wrangler ne-au cerut un V8, iar noul nostru concept Wrangler Rubicon 392 dovedește că avem capacitatea să facem acest lucru”, a spus Jim Morrison, șeful Jeep, FCA America de Nord. „De la recent apărutul Wrangler EcoDiesel, până la premiatul nostru Jeep Gladiator și viitorul vehicul electric hibrid plug-in Wrangler 4xe, Jeep își ascultă clar clienții. Suntem nerăbdători să apreciem reacția lor la acest nou concept Wrangler Rubicon 392, un vehicul care oferă un nivel incredibil și de neegalat de performanță și capacitate distractivă de condus, pe drum și în afara drumului”.
Ok. va spune toată lumea, inclusiv europenii, însă cum rămâne cu CO2-ul, că de downsizing nu mai este vorba.