Jeep Wrangler: Legenda continuă

,

Familia Jeep Wrangler a adunat multă istorie în spate. Sunt vehicule 4×4 veritabile, cu origini militare în cel de Al Doilea Război Mondial. Îşi păstrează farmecul şi la 75 de ani de la apariţia modelului Jeep Willys, părintele acestei familii de vehicule.

Deoarece în concepţia fiecărei generaţii noi s-a ţinut cont de elementele definitorii ale modelelor anterioare, s-a ajuns practic ca forma exterioară să fie un adevărat „icon” în prezent. Este singurul model al producătorului american care nu are nevoie de siglă pentru a fi recunoscut oriunde în lume, chiar și de un amator în materie de automobile.

Acesta este motivul pentru care linia pentru modelul din 2018, prezentat acum, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, reprezintă un omagiu adus generaţiilor precedente în materie de design. În paralel, se continuă evoluţia continuă a tehnologiilor din sfera propulsiei, siguranţei şi a comunicării. Deşi designul nu este schimbat radical, acesta are incluse detalii care să îl facă adaptat epocii noastre. De exemplu, celebra grilă cu şapte fante verticale este acum uşor teşită în parte superioară, iar cele două blocuri optice rotunde sunt acum cu tehnologie LED. Toată compoziția este flancată de semnalele luminoase încastrate la extremitatea aripilor arhetipale pentru acest model. Este o abordare care reprezintă modul de intervenţie discretă, dar de efect asupra unui design intrat în istorie.

O notă aparte care ne trimite cu gândul la un off-road veritabil este dată de un detaliu care nu are legătură directă cu mersul în sine, însă ne comunică eficient faptul că nu este un automobil cu detalii ferchezuite asemenea SUV-urilor destinate circulaţiei urbane. Mă refer la balamalele portierelor. Acestea nu sunt mascate, sunt cât se poate de vizibile ca elemente de design specifice acestei familii de vehicule. Noua caroserie este disponibilă în două variante, respectiv cu două sau cu patru portiere. Ambele soluţii oferă posibilitatea de mers în „aer liber”, prin înlăturarea acoperişului şi plierea parbrizului. O caracteristică a acestei noi generaţii este reprezentată de multitudinea de posibilităţi în materie de combinaţii ale diverselor elemente exterioare. În acest sens, o nouă variantă de portieră care să completeze oferta din prezent o să fie oferită de anul viitor.

Volanul, prin detaliile pe care le afişează, este o altă dovadă că interiorul este departe de epoca spartană a acestui tip de vehicul.

Interiorul are detalii atent puse în operă care fac atmosfera să fie una primitoare. Nu există impresia de lucruri lăsate „la jumătate de drum” pentru că doar performanţele off-road contează. Americanii au ţinut cont de exigenţele clientelei din prezent şi, prin urmare, ergonomia, confortul şi calitatea materialelor nu au fost neglijate. Şi pentru că suntem în era digitală, în interior îşi face simţită prezenţa şi un ecran tactil de 5 inci sau, dacă acesta nu este suficient, se poate opta şi pentru unul de 7 sau de 8,4 inci, pe care este afișată interfața sistemului Uconnect aflat acum la a patra generaţie.

Noile modele pot să fie echipate cu o transmisie mecanică cu 6+1 trepte sau una automată cu 8 trepte. Oferta de motorizare cuprinde două benzinare. Unul de 2,0 litri turbo-alimentat în patru cilindri în line care dezvoltă 270 CP şi respectiv al doilea de 3,6 litri Pentastar cu 6 cilindri dispuşi în V care oferă 280 CP. Din anul 2019 o să existe o ofertă și pentru împătimiţii motoarelor diesel. Cel puţin atât timp cât acestea or să mai fie permise. Este vorba despre un propulsor de 3,0 litri cu 6 cilindri în V care furnizează 260 CP.

Pentru o personalizare suplimentară, clienţii pot apela la cele peste 200 de accesorii dezvoltate de divizia Mopar a producătorului.

Deşi nu a fost un lucru uşor, merită subliniată în final reuşita echipei de design care, prin intervenţii discrete şi rafinate, a reuşit să ofere un design care să ducă povestea îndrăgitei maşini mai departe, fără urme de „bătrâneţe” care să deranjeze.

Text: Gabriel MANOLE / Foto: JEEP

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


trei − = 1