Jaguar XF facelift

,

Modelul din clasa medie a constructorului englez, cu cele două variante de caroserie, Sedan și Sportbrake (break, combi, sport wagon, station wagon…), a căpătat o serie de ajustări după cinci ani de la apariția celei de-a doua generații. 

În partea frontală ambele variante dispun de o bară față nouă, cu prize de aer mai mari și mai coborâte. Grila față este acum mai lată, cu un design de tip fagure, specific modelelor Jaguar clasice. Prizele de aer laterale includ sigla Jaguar și subliniază grija pe care designerii au acordat-o detaliilor.

Tehnologia Premium LED, cu faza lungă adaptivă, face parte din echiparea standard a gamei de modele și utilizează o cameră video pentru comutarea automată între faza lungă și faza scurtă fară distragerea atenției șoferilor care vin din sens opus. Opțional sunt disponibile lumini de zi în formă de dublu „J” cu tehnologie Pixel LED, care poate genera fascicule variabile prin selectarea unor segmente de LED-uri diferite pentru optimizarea vizibilității zonelor luminoase.

În interior designul postului de conducere este mai îndrăzneț, mai dinamic și mai axat pe cerințele șoferului. O consolă centrală nouă, cu un profil dinamic, se încadrează în planșa de bord și încorporează un încărcător wireless cu amplificator de semnal. Elementul fundamental al noului interior este ecranul tactil curbat, cu diagonala de 11,4 inch, integrat într-o carcasă din magneziu elegantă, care controlează noul sistem multimedia Pivi Pro. Finisajele naturale, cu ornamente din lemn și aluminiu, îmbracă marginea superioară a ușilor și toată lățimea planșei de bord.

O gamă de tehnologii avansate asigură sănătatea și confortul tuturor pasagerilor. Cu ajutorul tehnologiei Nanoe, disponibilă opțional pentru toate modelele, ionizarea aerului din habitaclu îmbunătățește calitatea aerului, prin eliminarea alergenilor și mirosurilor neplăcute. De asemenea, sistemul are și o opțiune de filtrare care captează particulele foarte fine, inclusiv particulele PM2.5.

Jaguar XF și XF Sportbrake sunt propulsate de o gamă modernă de motorizări, două pe benzină și una diesel de tip Mild Hybrid (MHEV).

Cele pe benzină au la bază un  mostor de 2,0 litri în două variante de putere, de 250 și 300 CP și permit o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde, respectiv 5,8 secunde pentru modelul limuzină, cu tracțiune spate, respectiv integrală pentru varianta mai puternică.

Dieselul dezvoltă 204 CP și un cuplu motor maxim de 430 Nm, iar sistemul său MHEV utilizează un alternator cu o curea integrată (BiSG), amplasat în compartimentul motorului, care recuperează energia pierdută de obicei la decelerare și frânare, pentru a o stoca într-o baterie litiu-on de 48 V, amplasată sub portbagaj. Sistemul permite utilizarea acestei energii pentru asistarea motorului în timpul accelerării și conferă, de asemenea, rafinament și rapiditate îmbunătățite sistemului stop/start.

Jaguar XF facelift este disponibil cu transmisii automate cu 8+1 raporturi în dotare standard.

Foto: Jaguar

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 − = sapte