Închiderea fabricilor de automobile din Europa pune la grea încercare industria auto

,

Bilanţul e unul îngrijorător – 1 465 415 automobile neproduse până la această dată şi 1 138 536 locuri de muncă afectate de măsurile anti COVID-19 luate atât de producători cât și de autorități, conform ACEA (European Automobile Manufacturers` Association).

Mai mult decât atât, numărul celor afectaţi de întreaga situaţie generată de închiderea fabricilor este unul minimal din moment ce cifrele îi vizează doar pe cei implicaţi direct. Personalul adiacent, angajat în lanţul furnizorilor de componente pentru industria auto, nu a fost prins în această statistică. Cu o durată medie de 18 zile a suspendării activității în unităţile de producţie aflate în Europa, până în acest moment, e de aşteptat ca cifrele să sufere modificări în creştere dacă măsurile de împiedicare a răspândirii COVID-19 vor continua să fie aplicate. De asemenea, este de aşteptat ca, totuşi, cei mai mulţi din cei 13,8 milioane de europeni (circa 6,1 % din totalul forţei de muncă din Europa) care activează în această industrie să nu fie afectaţi major de criza actuală. Cu o condiție: să nu se prelungească mai mult decât poate fi susţinută artificial. Altfel, rezultatul e uşor de intuit: mărcile prezente pe piaţa din Europa vor avea nevoie de „intubare” urmând a scăpa cele cu cea mai rezistentă constituţie.

Angajați afectați Producție – pierderi
Austria 14,307 16,289
Belgia 30,000 17,725
Croația 700
Republica Cehă 45,000 90,379
Finlanda 4,500 11,222
Franța 90,000 114,354
Germania 568,518 456,977
Ungaria 30,000 47,695
Italia 69,382 79,803
Olanda 13,500 16,511
Polonia 17,284 44,628
Portugalia 20,000 19,166
România 20,000 51,048
Slovacia 20,000 80,721
Slovenia 2,890 8,950
Spania 60,000 264,384
Suedia 67,000 18,253
Marea Britanie 65,455 127,310
TOTAL (EU + UK) 1,138,536 1,465,415

ACEA reprezintă 16 mărci care își desfășoară activitatea de producție și comercială în Europa (BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars și Volvo Group).

Foto: www.autofutures.tv, www.automotivemanufacturingsolutions.com, www.bain.com, www.businessinsider.com, www.joc.com, www.weforum.org

Scădere dramatică a înmatriculărilor pe piața europeană în luna martie 2020

Pandemia provoacă pierderi uriașe în industria auto din România

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 × = treizeci sase