Honda Sports EV: Alb, negru și volți

,

Aceasta pare să fie o parte din reţeta utilizată de constructorul nipon Honda pentru ultimele sale concepte. În cazul de faţă, Honda Sports EV, o sportivă electrică minimalistă care face trimitere, prin designul său, la propriile maşini din trecut.

«Deşi nu există informaţii în privinţa interiorului, acesta oferă loc pentru două persoane şi este de aşteptat ca designul să abordeze tema minimalistă utilizată la exteriorul vehiculului. »

Despre conceptul Honda Sports EV, prezentat de curând la Salonul de la Tokyo, putem spune că formează o familie, alături de cel afișat anul acesta la Frankfurt, sub numele de „Urban EV”.  Deoarece ambele utilizează platforma tehnică EV împart și caracteristici tehnice similare. Există însă și asemănări generate de limbajul stilistic asemănător. Dacă vehiculul destinat circulaţiei în mediul urban are şanse să apară într-o versiune de serie în anul 2019, despre noul concept încă nu se cunosc intenţiile constructorului japonez. Înrudirea acestora poate, însă, să facă loc şi unei versiuni ulterioare destinate producţiei.

Legat de propulsorul electric sau autonomie nu sunt încă disponibile informații. Aruncând o privire asupra exteriorului, se observă o diferenţă de abordare din punct de vedere al proporţiilor faţă de surata urbană. Elemente caracteristice maşinilor sport îşi fac simţită prezenţa într-un mod care să comunice clar vocaţia sportivă. Chiar dacă aceasta probabil nu o să fie susţinută şi de o putere răvăşitoare de sub capotă, maşina reuşeşte să transmită sentimentul plăcerii de a conduce o sportivă. Asta se face în modul cel mai simplu, printr-o lungime mai mare a capotei motorului şi o cabină mai retrasă, asemenea maşinilor sport din trecut.

Honda 1300 coupe

Stilistic, face o trimitere şi la modelul S2000 din repertoriul producătorului, dar păstrează totuși o imagine mai cuminte. În schimb, zona frontală şi blocurile optice rotunde, acum cu tehnologie LED, sunt integrate într-un decupaj negru. În spate, rezolvarea este similară, doar că au un contr permietral pătrat. Acestea fac referire la modele ceva mai vechi, precum Honda 1300 coupe. Unele guri rele au afirmat că ar avea mai multe în comun cu un model din curtea rivalilor, Toyota 2000GT. Trebuie să recunosc că există anumite asemănări, mai ales în zona frontală. La nivel de detalii, impresionează plăcut parbrizul panoramic cu stâlpii „A” mascaţi în suprafaţa vitrată sau stâlpul „C” care își majorează secțiunea într-o proporţie generoasă la bază spre zona din spate a vehiculului. În privinţa cromaticii s-a utilizat o schemă minimalistă: alb şi negru. Puritatea acestei abordări ajută să sară în ochi accentul albastru dispus discret în cadrul unui bandou negru subţire poziționat la baza portierelor. Acest element comunică vizual familia automobilelor electrice din care face parte. Este o modalitate utilizată şi de alţi constructori care, la rândul lor, inserează zone de culoare albastră sau verde pe caroseriile maşinilor prezentate. Deoarece s-a urmărit permanent transmiterea sentimentului de mașina sportivă, un alt artificiu de design a fost utilizat pe capota conceptului. Întâlnim un decupaj marcat cromatic cu negru pe fondul alb al capotei, care subliniază vizual propulsorul aflat sub capotă. Face o trimitere într-un fel și către  zona de admisie a aerului de pe capota unei mașini muscle-car. Oricum, sună  ironic am putea spune, sau poate inventiv, reinterpretarea acestei soluții pe o mașină electrică.

Text: Gabriel MANOLE  / Foto: HONDA

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 + patru =