Greutatea alegerii

,

Pe măsură ce armata SUV-urilor urbane continuă să crească este din ce în ce mai greu să alegi unul dintre ele. Statisticile de vânzări la nivelul Europei arată că sunt, totuși, câteva modele cu priză mai mare la public, fiecare dintre ele având câteva puncte forte, dar și ceva defecte.

Renault Captur
Făcând un mare salt înainte față de generația anterioară, Captur se impune ca fiind alegerea momentului. Confortul s-a îmbunătățit semnificativ, cu o amortizare  progresivă și mai bine controlată. Călătoriile lungi nu mai sunt o problemă și trebuie doar să vă „confruntați”, pe cele două niveluri de echipare superioare, cu jante de 18 inci, care generează vibrații în cabină. Habitaclul este mult mai calitativ ca înainte, cu asamblare atentă și materiale bune, plus un sistem multimedia reactiv și complet. Motorul pe benzină 1,3 TCe de 130 CP se dovedește a fi tovarășul perfect, fiind rezonabil din punct de vedere al consumului (7,4 l/100 km, în medie) și plăcut în exploatare, cu o funcționare rotundă și nezgomotoasă.
Plusuri: Raportul confort/comportament rutier • Finisarea • Paleta de motorizări
Minus: Trepidații în habitaclu la rularea în oraș
Peugeot 2008
Și acest model este mai matur și mai reușit decât predecesorul său, chiar dacă modularitatea nu este la nivelul cel mai ridicat (fără banchetă glisantă). În ceea ce privește șasiul, eficiența este evidentă, dar, la Peugeot 2008, a fost favorizată stabilitatea în dauna agilității. ­Recomandabile sunt propulsorul pe benzină PureTech 130 CP și dieselul BlueHDi 130 cu transmisie automată EAT8. Versiunea electrică e-2008 este convingătoare ca dinamism, însă, despre autonomie, să nu vorbim…
Plusuri: Design reușit, în special partea frontală • Omogenitate
Minus: Modularitate redusă
Seat Arona
Modelul spaniol se bazează pe aceeași platformă tehnică ca și Skoda Kamiq și Volkswagen T-Cross și oferă, în general, aceleași puncte forte ca și aceste modele. Îl putem învinui pentru o direcție care nu este prea informativă sau chiar pentru un interior destul de auster, căruia îi lipsește fantezia… spaniolă. Din fericire, calitatea ansamblărilor și finisajul corect lasă o impresie serioasă. Iar mecanica este lăudabilă, mai ales datorită reușitului 1.0 TSI, tricilindru turbo pe benzină, deosebit de convingător cu cei 115 CP ai săi, având ca rezultat un raport preț/performanță atractiv.
Plusuri: Prezentarea serioasă • Raportul preț/performanțe
Minus: Interior cam spartan
Skoda Kamiq
Bine proiectat, serios și confortabil, mini SUV-ul ceh are cu ce se lăuda. La fel ca orice mașină Skoda, este extrem de spațios, chiar și pe scaunele din spate și este plin de detalii practice pentru utilizarea de zi cu zi. Nu este nevoie să mergeți la 1.0 TSI 116 (menționat și la Arona), pentru că și versiunea de 95 CP își face treaba bine, în ciuda unei cutii de viteze care „mai agață” din când în când. Kamiq, pe de altă parte, nu este deosebit de ieftin, odată ce ați intrat în lunga sa listă de opțiuni
Plusuri: Confort • Spațiu interior
Minus: Un preț destul de ridicat,
nespecific mărcii Skoda
Citroën C3 Aircross
El este regele modularității! C3 Aircross are atuuri, din păcate, multe opționale, cum ar fi bancheta fracționabilă în raport 1/3 – 2/3, culisantă pe mai mult de 15 cm și cu spătare reglabile, scaun frontal care se pliază pentru a încărca articole voluminoase, parasolare pentru locurile din spate. 1.2 PureTech 110, pe benzină, este ideal pentru propulsia crossoverului ­Citroën, mai ales că beneficiază de suspensii mai confortabile decât cele ale versiunilor diesel.
Plusuri: Modularitate • Confort
Minus: Ergonomia putea fi mai bună.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × sapte =