Gordon Murray Automotive T.50: McLaren F1 la puterea a doua

,

Celebrul proiectant auto Gordon Murray a anunțat, cu ceva vreme în urmă, că pregătește „o mare lovitură”. Vorbea despre un supercar. Și Murray nu a glumit: T.50 are motor V12 atmosferic de 663 CP, la o greutate de numai 986 kg și va fi produs în 100 de exemplare.

Supermașini cu puteri „demonice” sunt anunțate în fiecare an, însă multe rămân doar promisiuni și nu depășesc etapa prototipului. Dar atunci când un nume atât de celebru precum Gordon Murray, căruia îi datorăm legendarul McLaren F1, supercarul nr. 1 al lumii acum mai bine de două decenii, vine și propune o mașină, Gordon Murray Automotive T.50, la care nu s-a făcut niciun compromis, lucrurile trebuie luate în serios. Forma generală, ferestrele din două secțiuni și configurația cu trei scaune și cockpit central amintesc iremediabil de McLaren F1.

La rândul său, impunătorul ventilator de 400 mm diametru din spate face trimitere la formidabilul Brabham BT46B, care a făcut ravagii în Grand Prix-uri la sfârșitul anilor ‘70. T.50 este, de asemenea, incredibil de compact deoarece, cu 4.350 mm lungime și 1.850 mm lățime, este de talia unui Volkswagen Golf. Și încă ceva demn de semnalat: deși este un supercar veritabil, T.50 oferă trei locuri confortabile, în configurație 1+2, și 228 litri de portbagaj, o capacitate uriașă la această categorie de automobile.
Ventilatorul central din spate funcționează în concordanță cu difuzorul de aer și aerodinamica activă de sub mașină, pentru a maximiza efectul la sol și pentru a crește forța de apăsare sau, dimpotrivă, pentru a reduce tracțiunea, în funcție de viteza cu care se învârte. Se pot selecta patru moduri de conducere, fiecare setând o altă viteză a ventilatorului, poziția eleroanelor mobile situate de o parte și de alta a acestuia și a supapelor din difuzorul de aer.
Deoarece Gordon Murray ­Automotive (GMA) nu face lucrurile pe jumătate, T.50 avea nevoie de un motor excepțional. Prin urmare, producătorul britanic și-a unit forțele cu Cosworth, pentru a proiecta un 3.9 V12 pe benzină extrem de compact, ce produce 663 CP și 467 Nm de cuplu fără supraalimentare. Puterea poate crește temporar la 700 CP în modul „V-Max Boost”, cu ajutorul ventilatorului și a admisiei dinamice de aer. Zona roșie se atinge la turația de 12.100 rpm, niciodată întâlnită la o mașină de stradă. Puterea maximă este furnizată la 11.500 rpm, în timp ce cuplul maxim este disponibil la 9.000 rpm. GMA anunță, de asemenea, că acesta este motorul cu cea mai mică inerție de pe piață, ceea ce permite atingerea acestor valori de turație și un răspuns instantaneu la accelerație. T.50 a primit o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte, special dezvoltată de Xtrac, care are grijă de transferul puterii la roțile din spate.
Marea parte a șasiului și caroseriei sunt fabricate din fibre de carbon împletite, limitând astfel greutatea totală a mașinii la doar 986 kg (la gol). Fiecare milimetru al autoturismului a făcut obiectul unei „vânători” nemiloase de kilograme, de la caroseria monococă din carbon și până la pedalierul din titan. Și toate acestea, în timp ce T.50 are aer condiționat, un sistem de sunet cu zece difuzoare, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto și nu are oglinzi exterioare, ci camere video, imaginile preluate de acestea fiind redate pe cele două mici ecrane laterale din habitaclu.
Evident, prețul este în concordanță cu tehnica extremă: 2,36 milioane de lire sterline (aproximativ 2,62 milioane de euro). Fiecare client va fi invitat în fabrică, pentru a-și individualiza propriul T.50, indiferent dacă este vorba să aleagă culorile pentru caroserie și interior, ori să contureze un post de conducere pe gustul său.
Producția celor 100 de unități GMA T.50 va începe în 2022, an în care vor fi livrate și primele exemplare.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


cinci × = 35