Salonul Auto de la Geneva 2014

,

Geneva 2014A 84 ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Geneva (Elveţia) îşi va deschide porţile pentru publicul larg în data de 6 martie şi se va încheia duminica, 16 martie, dar reprezentanţii mass-media şi cei din industrie vor avea acces în avanpremieră, în zilele de 4 şi 5 martie. Consacrată drept unul dintre cele mai importante evenimente auto de pe Vechiul Continent, fiind depăşit doar de către cele două saloane bienale alternative de la Paris şi de la Frankfurt (anul acesta, la începutul lunii octombrie, va avea loc cel din capitala Franţei), expoziţia elveţiană pare a suferi, în acest an, consecinţele crizei pieţei europene a automobilului şi nu ne va oferi prea multe premiere mondiale, cel puţin nu multe importante. Asta nu înseamnă că suedezii de la Koenigsegg nu vor uimi cu al lor nou super-, mega-, hipercar One:1, un coupé de două locuri bazat pe modelul Agera, capabil de o viteză maximă de peste 440 km/h şi un sprint 0-400 km/h în 20 secunde, conform fişei tehnice. De ce One:1? Pentru că motorul dezvoltă o putere cât a unei microhidrocentrale, adică un MW, recte 1.360 CP! Mult mai cuminţi, dar mai şic sunt Alfa Romeo MiTo şi Giulietta în versiunile sportive Quadrifoglio Verde (QV), echipate cu diferenţial cu alunecare limitată pe puntea faţă, motoare turbo cu injecţie directă de benzină (1.4 170 CP, respectiv 1.750 240 CP) şi cutie de viteze TCT cu ambreiaj dublu. Modelul de clasă mică MiTo are un demaraj 0-100 km/h în 7,3 secunde şi 219 km/h viteză maximă, iar hatchbackul compact Giulietta ajunge la 240 km/h şi în 6,6 secunde la 100 km/h de la pornire. O replică, cam palidă, ce-i drept, îi dă modelului suedez McLaren 650S, al cărui nume vine de la puterea furnizată de motorul V8 3.8 turbo poziţionat central-spate.

Koenigsegg One

Koenigsegg One

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

McLaren 650S

McLaren 650S

Modelul sport britanic este construit pe platforma lui MP4-12C şi a fost proiectat să ofere tone de adrenalină şoferilor care lipesc pedala de acceleraţie de podea (recomandat pe circuitul de curse): 0-100 km/h în 3,0 secunde, 0-200 km/h în 8,4 secunde, 0-300 km/h în 25,4 secunde. Iar cine o ţine tot aşa şi scapă cu viaţă înseamnă că a făcut pact cu diavolul, mai ales că viteza maximă pe care o atinge 650S este de 333 km/h, adică jumătate din 666 (dacă aveţi nelămuriri, ascultaţi Iron Maiden!). Pentru Volkswagen, salonul de la Geneva este prilejul potrivit pentru prezentarea modelului Polo facelift, inclusiv a versiunii CrossPolo, finisată în stil crossover: gardă la sol majorată, întărituri din plastic negru, inserţii din aluminiu şi jante dedicate. Toate modelele Polo au tracţiune faţă, iar faceliftul, foarte redus la nivel estetic (câte ceva pe la spoilere, grilă şi blocuri optice), a dus la înlocuirea majorităţii motoarelor din gamă cu noi unităţi în trei cilindri, mai performante şi cu consumuri mai reduse. Interesul maxim la standul Volkswagen va fi stârnit, mai mult ca sigur, de hibridul plug-in (acumulatori ce se încarcă la priză) Golf GTE de 204 CP, ce oferă prestaţii destul de sportive, de GTI veritabil, cu doar 1,5 l/100 km consum mediu de benzină şi emisii de CO2 de 35 g/km. Cel mai frumos model Volkswagen, Scirocco, a trecut şi el printr-un facelift şi va fi prezentat în premieră la Geneva, inclusiv în declinarea sportivă R, cu motor turbo pe benzină de doi litri şi 280 CP.

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Opel mizează pe succesul noului minicrossover Adam Rocks, ce are acoperiş textil pliabil, şi, de aceea, acest model inaugurează ultimul motor din panoplia constructorului american: un tricilindru pe benzină, turbo, ce scoate 115 CP şi un cuplu maxim de 166 Nm dintr-o capacitate de un litru. Inginerii de la Opel Performance Center pot însă mult mai mult şi ne dovedesc acest lucru cu Astra OPC Extreme: motor turbo pe benzină de doi litri, 300 CP şi performanţe comparabile cu ale modelului de curse Astra OPC Cup. Încă o dată,

Opel Astra OPC Extreme

Opel Astra OPC Extreme

Jaguar arată ce înseamnă nobilul stil de design auto britanic şi ne încântă cu XFR-S Sportbrake, o maşină ce nu îi lasă pe constructorii germani să câştige exclusivitatea pe nişa breakurilor supersportive de clasă mare. Ca urmare, Audi RS6 (560 CP) şi Mercedes E63 S AMG (585 CP), un BMW M5 Touring neexistând, încă, se văd bătute fără drept de apel la cel puţin un capitol: modelul britanic (550 CP) cu tracţiune spate are viteza maximă limitată electronic la 300 km/h, faţă de 250 km/h, în cazul celor două germane. Conform statisticilor, cel mai vândut model la nivel mondial în 2013 a fost Ford Focus, de aceea faceliftul la care a fost supus recent este un motiv serios pentru a capta atenţia la Geneva. Cu o parte frontală acum în ton cu cele ale modelelor Ford Mondeo şi Fiesta şi cu noutăţi importante sub capotă, Focus ne face şi pe noi, românii, un pic mai mândri: unul dintre cele două noi motoare de 1,5 litri cu care poate fi echipat, anume cel pe benzină, disponibil în variante de putere de 150 şi de 180 CP, este fabricat la Craiova. Noul diesel de 1,5 litri poate avea, în funcţie de versiune, 95, 105 sau 120 CP. Pentru amatorii designului american, Ford a adus la Geneva modelele Edge şi Mustang, în versiunile cu specificaţii adaptate pieţei europene.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S Sportbrake

Ford Focus

Ford Focus

Dintre constructorii auto europeni, fără îndoială că Citroen este liderul în materie de originalitate, noile C4 Cactus şi C1 ieşind pregnant în evidenţă la acest capitol. Alături de acestea, Citroen C5 CrossTourer, un crossover cu tracţiune faţă, şi sedanul DS 5LS, fabricat în China, important pentru că ne face cunoştinţă cu noua parte frontală ce va caracteriza, în viitor, linia DS de modele a mărcii franceze, vor fi prezentate în premieră. Standul Audi va fi dominat de noua generaţie a coupé-ului sport TT, construit pe platforma modulară MQB, şi de  S3 Cabriolet, a cărui tracţiune integrală quattro este acţionată de un 2.0 TFSI de 300 CP, prin intermediul unei transmisii S-Tronic cu dublu ambreiaj şi 6+1 rapoarte. Valorile dinamice sunt pe măsură: 0-100 km/h în 5,4 secunde şi viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic), cu un consum mediu de benzină de 7,1 l/100 km.

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus

Audi S3 Cabriolet

Audi S3 Cabriolet

Porsche a adus la Geneva Motor Show două modele în premieră pentru Europa (nord-americanii au făcut cunoştinţă cu ele la NAIAS 2014, în ianuarie): 911 Targa, în două versiuni cu tracţiune integrală, Targa 4 şi Targa 4S, şi mult-aşteptatul SUV compact Macan, cel mai sportiv automobil din categoria sa, cu motor diesel de trei litri, 258 CP şi sistem 4×4 permanent. Skoda ne face cunoştinţă cu propria interpretare a conceptului de coupé cu patru uşi, sub forma lui VisionC, dar şi cu noua Octavia Scout, modelul cu tracţiune integrală capabil să ruleze pe drumuri înnămolite sau în teren accidentat. De asemenea, îşi vor face debutul oficial şi Skoda Octavia G-TEC, cu motor alimentat cu gaz natural, şi modelele Yeti, Rapid Spaceback şi Citigo în nivelul de finisare cu tentă sportivă Monte Carlo.

Porsche Macan

Porsche Macan

Skoda VisionC

Skoda VisionC

Dacă anul trecut, tot la autoshowul elveţian, am făcut cunoştinţă cu varianta sedan, ce, pentru moment, se comercializează doar în China, la actuala ediţie va avea premiera Qoros 3 Hatch, model chinezesc de clasă compactă de 4,4 metri lungime (ampatament de 2,69 metri), portbagaj de 403 până la 1.105 litri (cu bancheta rabatată) şi cu două variante de motorizare, ambele de 1,6 litri şi pe benzină, de 126 CP (normal aspirat) şi de 156 CP (turbo). Atuurile maşinii fabricate în apropiere de metropola Shanghai sunt designul şi tehnologiile de inspiraţie europeană, datorate echipei internaţionale care a proiectat-o.

Qoros 3 Hatch

Qoros 3 Hatch

În ultima vreme, Volvo a pus accentul, la participările sale la saloanele auto, pe studii: Concept Coupé şi Concept XC Coupé au prefigurat viitoarele linii de design exterior ale mărcii suedeze. La Geneva se întâmplă la fel, cu deosebirea că Concept Estate are ca menire principală familiarizarea noastră cu interiorul viitoarelor modele Volvo, în care aproape toate comenzile vor fi integrate într-o unitate centrală cu ecran tactil de mari dimensiuni, tip tabletă, încastrată în consola centrală, iar designul şi finisajele vor fi în stilul tipic nordic, simplu, ergonomic, luminos. Construită pe aceeaşi platformă ca şi Citroen C1 şi Toyota Aygo, noua citadină Peugeot 108 se prezintă atrăgătoare atât la nivel estetic, cât şi tehnic, cu motoare în trei pistoane de cilindree mică, economice şi bine dimensionate pentru o maşină atât de mică: 1.0 68 CP şi 1.2 82 CP. În plus, este oferită în două variante, cu trei sau cu cinci portiere, şi într-o versiune (Top) „de vreme bună”, cu acoperiş textil pliabil. Al doilea model nou şi important pe care îl prezintă Peugeot este 308 SW, varianta break a compactei 308.

Volvo Concept Estate

Volvo Concept Estate

Peugeot 108

Peugeot 108

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


9 + patru =