Genesis GV80 – Model de top

,

Genesis, marca de lux a constructorului auto sud-coreean Hyundai înființată acum doi ani, a oferit doar modele sedan până acum. Însă, cum cererea de crossovere și SUV-uri este tot mai mare, un model din această categorie a devenit obligatoriu pentru portofoliul unui constructor auto, iar Genesis nu dezamăgește: Genesis GV80 promite mult.

Genesis GV80 este un SUV premium de clasă medie,  ce este oferit standard în variantă de cinci locuri, cea cu șapte scaune fiind opțională. Deși s-a speculat că ar folosi aceeași platformă tehnică ca și Hyundai Palisade și Kia Telluride, la prezentarea oficială s-a aflat că Genesis GV80 împarte șasiul cu sedanul Genesis G80. Această platformă tehnică este dedicată tracțiunii spate, care este și oferta de bază pentru noul SUV, dar acesta poate fi comandat, opțional, și cu toate roțile motrice. Tracțiunea integrală include diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic, pe puntea spate și trei moduri de lucru: Sand (nisip), Mud (noroi) și Snow (zăpadă). Indiferent de tipul de tracțiune, pe nivelurile de echipare superioare, Genesis GV80 are amortizoare adaptive a căror tărie este determinată de informațiile primite de la camera video ce monitorizează drumul din fața mașinii, astfel că aceasta trece lin, fără șocuri pentru pasageri, peste diferite obstacole cum ar fi limitatoarele de viteză sau gropile din asfalt.

La exterior, Genesis GV80 a împrumutat grila cu decupaje în formă de diamant de la sedanul de lux Genesis G90, dar a adăugat și o notă proprie, nouă, anume farurile lamelare duble și stopurile în același aranjament. Aceasta este o trăsătură de design ce va fi adoptată și de viitoarele modele Genesis. Jantele din aliaj ușor au diametre de până la 22 de inci, în funcție de versiune.

Noul SUV premium, gândit să concureze cu BMW X5, Mercedes-Benz GLE-Class și Volvo XC90, va fi oferit, pe  piața americană, cu două variante de motorizare, ambele pe benzină. Modelul de bază este echipat cu un propulsor turbo de 2,5 litri, cu patru cilindri în linie, ce produce 300 CP. Versiunea de vârf a primit un nou V6 biturbo, de 3,5 litri și 375 CP. Cutia de viteze este automată,cu 8+1 raporturi, indiferent de motor și de felul tracțiunii, spate sau integrală.

Pe tărâm natal, în Coreea de Sud, Genesis GV80 este oferit și cu un motor diesel de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și 274 CP.

GV80 este echipat cu noua generație a sistemului Highway Driving Assist (HDA), dezvoltat de Hyundai, ce asigură o conducere semiautonomă în anumite situații. Sistemul este capabil să învețe și să reproducă stilul de condus al șoferului, felul în care acesta accelerează, distanța pe care o lasă, de obicei, față de autovehiculul din față, cum frânează etc. Mai mult, HDA poate schimba singur banda de mers, pe partea pe care șoferul a pornit semnalizarea. Sistemul de navigație afișează traseul peste imaginea reală a drumului, preluată de camera video frontală, iar centrul de infotainment are un ecran digital ultra-lat, de 14,5 inci diagonală. Șoferul interacționează cu acesta printr-un comutator rotativ, cu funcție click pentru selectarea opțiunilor, de pe consola centrală. O a doua „rozetă” de pe consola centrală nu este nimic altceva decât schimbătorul transmisiei automate. Dotările de top includ scaune cu masaj, reglabile electric, inclusiv în spate, panou digital cu efect 3D pentru indicatoarele de bord, sistem activ de anulare a zgomotului.

Genesis GV80 va fi comercializat în SUA din vara acestui an, la un preț de bază de circa 50.000 de dolari, și este posibil să-l vedem în viitor și în Europa, sub mărcile Hyundai și Kia.

Foto: Genesis

Genesis: Un atac la grei

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 × patru =