Genesis GV70: Competitorul premium coreean

,

Divizia premium a constructorului auto sud-coreean Hyundai a dezvăluit primele imagini și informații despre GV70, un SUV de clasă medie, care ar trebui să fie vârful de lance al mărcii pe piața europeană. Genesis GV70 va concura cu modele precum Audi Q5 și BMW X3.

Devenită marcă separată în cadrul concernului Hyundai în 2015, Genesis a fost comercializată până acum doar pe piața nord-americană. Cu noul crossover de clasă medie Genesis GV70, sud-coreenii speră să deschidă apetitul europenilor și pentru celelalte modele ale mărcii: sedanurile G70, G80 și G90 și SUV-ul G80. Vom aștepta, însă, până în anul 2022, pentru ca GV70 să fie văzut pe șoselele de pe Vechiul Continent. Primele fotografii oficiale ale noului model ne arată o mașină ducând la un nou nivel linia de design a mărcii, cu proporții bine definite, faruri și stopuri dublu lamelare, grilă pentagonală uriașă, formă elegantă a caroseriei, care exprimă foarte bine calitățile clasei premium. Pe undeva, pare chiar mai modern decât competitorii săi direcți, dar rămâne de văzut dacă asta va cântări suficient în a întoarce potențialii clienți din drumul lor către Audi sau BMW în direcția showroom-urilor Genesis. Dacă ne raportăm la piața din SUA, unde modelele Genesis concurează cap la cap cu Audi A4, BMW Seria 3, X3, Q5, Acura RDX și chiar Mercedes-Benz GLC-Class, în cazul SUV-ului de clasă mai mare, GV80, atunci marca de lux est-asiatică are perspective bune și în Europa.
Genesis GV70 trasează o linie, delicată, ar putea spune unii, între a fi prea „stilat” și a fi un SUV ce captează privirile. Asta, pentru că arată ca nimic altceva din segmentul său, chiar dacă, din anumite unghiuri, identificăm linii și teme cunoscute. Privit frontal, constatăm că grila cu cinci laturi, deși masivă, pare a fi mai la locul ei pe acest nou model, decât pe impozantul sedan de clasă mare Genesis G90. Probabil, aerul ei, aparent tridimensional, se potrivește mai bine cu inteligenta manipulare a suprafețelor reușită de departamentul de design, care nu a mizat pe extreme sau artificii strălucitoare, ci pe curgerea naturală, să-i spunem așa, a peniței pe coala de proiectare, pentru a-i da definiție și identitate. Spatele a preluat linii de SUV-coupe, cu luneta mult înclinată și rotunjimi echilibrate. Foarte „cool” ca formă sunt geamurile laterale triunghiulare de lângă lunetă. Ca și la celelalte modele din gama Genesis, linia laterală a lui GV70 este pusă în valoare de două nervuri ce pleacă de pe aripa față, cea superioară coborând spre spatele mașinii și oprindu-se la stopuri, iar cea inferioară urcând spre bosajul roții spate.
Genesis plănuiește două niveluri de echipare pentru noul SUV de clasă medie: Luxury (modelul de culoarea lavandei din fotografii) și Sport (GV70-ul roșu). Luxury are prize de aer mai mici în spoilerul față, jante argintii și evacuări mai reduse ca diametru, iar Sport, fante mai mari, jante de culoare închisă și eșapament pe măsura numelui. Finisajul interior este de calitate înaltă, atât ca tapițerie, cât și ca dotări.
Genesis și Hyundai nu au dat amănunte tehnice despre noul SUV, dar G70 are ca versiuni de motorizare pe benzină un 2,0 litri turbo de 255 CP și 353 Nm și un V6 biturbo de 3,3 litri (373 CP, 510 Nm), iar dieselul de 2,2 litri produce 202 CP și 441 Nm, așa că putem presupune că GV70 va prelua aceste propulsoare. Transmisiile disponibile sunt una automată cu 8+1 raporturi și una manuală cu 6+1.

Foto: Hyundai

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 6 = doisprezece