Ford Puma: Primul SUV Ford Performance din Europa este „made in RomAnia”

,

Ford Puma are oficial o versiune sport autentică – ST. Echipată cu motorul 1.5 EcoBoost în trei cilindri, care dezvoltă 200 CP la 6.000 rpm şi 320 Nm între 2.500 și 3.500 rpm, se face uşor remarcată prin detalii şi echipări speciale.

Culoarea Mean Green, specifică doar ei, se adaugă celorlalte cinci disponibile – Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White și Magnetic Grey. Standardul include jante de aliaj de 19 inci, îmbrăcate în anvelope Michelin Pilot Sport 4S cu dimensiunile 225/40 R19 şi finisaj negru lucios pentru plafon, grila de la motor, carcasele oglinzilor exterioare și spoilerul spate.
În interior, scaunele sport Recaro cu tapiţerie din material Miko Dinamica sunt încălzite și au brodată emblema ST. Puma ST este primul SUV de mici dimensiuni din Europa care poate fi oferit cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), pentru optimizarea tracțiunii în scopul reducerii subvirării. Suspensia spate cu bară de torsiune a fost rigidizată suplimentar până la 2.000 Nm/grad de torsiune, o creștere de peste 40% comparativ cu Fiesta ST și 50% față de un model Puma standard.

De asemenea, arcurile cu amortizare variabilă pentru îmbunătățirea comportamentului sportiv și a capacităţii de răspuns a direcției sunt secondate de amortizoare reactive Hitachi cu funcționare duală gaz/ulei. În plus, ambele punţi sunt prevăzute cu bare antiruliu de 24,2 mm pe faţă, respectiv 28 mm pe spate. Direcția are un raport de transmitere de 11,4:1, cu aproape 25% mai rapid decât în cazul unui model Puma standard. Discurile de frână din față au un diametru mai mare cu 17% în comparație cu specificațiile standard, ajungând la 325 mm. Discurile spate au 271 mm. Cu o viteză maximă de 220 km/h şi o accelerare 0-100 km/h în 6,7 secunde, Puma ST este, în opinia lui Ştefan Muenzinger, manager Ford Performance Europa, „cel mai ușor de manevrat SUV de mici dimensiuni din lume”.
Sistemul Drive Modes este cheia versatilității sale, viitorii posesori având posibilitatea de a opta între mai multe moduri de condus, de la Track până la Eco, ultimul oferit pentru prima dată pe un model ST. Noul Puma ST este deja disponibil pentru comenzi în rețeaua dealerilor Ford.

Foto: Ford

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


1 + = trei