Ford Police Responder: Patrulare în mod hibrid

,

Ford Police Responder Hybrid Sedan

Ideea unei mașini de poliție hibride este cu atât mai interesantă cu cât apare pe continentul unchiului Sam ca un semn de ușoară înverzire a unei zone cu rată mare de poluare. Materializarea ei se numește Ford Police Responder Hybrid Sedan, iar constructorul american jură că este interesantă și pentru buzunarele contribuabililor.

Având la bază un Ford Fusion Hybrid, noul vehicul este primul sedan hibrid cu capabilități complete de urmărire. Asta înseamnă că mașina este certificată de agențiile statale că este suficient de solidă să îndeplinească activitățile poliției pentru perioade mai lungi la diferite viteze și poate trece peste obstacole cum sunt bordurile sau intersecțiile inundate.

Surprinzător, față de puternicele motoare folosite de cunoscutele Interceptoare, Police Responder Hybrid Sedan utilizează un motor termic de 2,0 litri eficient, cu ciclu Atkinson, și un motor electric alimentat de o baterie de litiu-ion de ultimă generație. Hibridul este calibrat pentru un ciclu unic de funcționare în activitățile de aplicare a legii și sprintează în modul full electric până la viteza de 96 km/h. Iar atunci când este necesar mașina trece automat la regimul „heavy duty”, cu motorul și bateria funcționând împreună pentru atingerea valorilor maxime ale accelerației.

Argumentul că va ajuta la reducerea emisiilor din orașe și oferă potențial pentru economii semnificative de combustibil atât în timpul conducerii, cât și în timpul funcționării la ralanti, a fost luat în serios de ingineri. În timpul conducerii, tehnologia hibridă patentată de Ford este proiectată să furnizeze un consum combinat de combustibil, conform estimărilor EPA (U.S. Enviromental Protection Agency), de 16 km parcurși cu un litru de benzină, puțin peste dublul consumului obținut de cel al Interceptorului de Poliție de astăzi, cu un V6 de 3,7 litri cu EPA, de 7,7km cu un litru de benzină.

Ca să facă față vieții dure de stradă, Police Responder a suferit câteva modificări necesare, cum ar fi răcirea suplimentară a compartimentul motor și a portbagajului. De asemenea, sistemul de frânare are în față discuri masive de 17 inchi (432 mm) iar ca termen de comparație gândiți-vă că ale lui Bugatti Veyron sunt „doar” de 15,8 inchi, adică 401mm. Suspensia este întărită să facă față trecerii peste bordurile de 200 mm, iar garda la sol este înălțată cu 12 mm. De asemenea, Ford spune că poate traversa liniile de cale ferată cu o viteză de până la 48 km/h și poate trece printr-un vad de apă cu adâncimea de 254 mm la 64 km/h.

Modificările se extind și spre interior. Uitați de aplicații gen Apple CarPlay sau Android Auto pentru că sistemul de infotainment are aceeași versiune minimală găsită pe mașinile de închiriat. Dar consola centrală are porturi USB și prize de 12V și suficient spațiu pentru montarea la îndemâna șoferului a unui laptop robust. Selectorul sau mai degrabă comutatorul de viteze a fost mutat în consola centrală, iar panoul principal al instrumentelor de bord are afișaje noi, specifice poliției, pe cele două ecrane LCD și un vitezometru calibrat oficial.

Partea bună este că pentru a-și dovedi utilitatea Police Responder Hybrid Sedan a petrecut deja mult timp de testare cu Poliția Statului Michigan și cu Departamentul de Poliție din Los Angeles în timpul diverselor misiuni. Iar partea și mai interesantă este că Ford vinde cele mai multe vehicule de poliție în Statele Unite, cu o cotă de piață de 63%. De altfel, constructorul a colaborat de-a lungul timpului cu multe autorități americane, încă de pe vremea când aplicarea legii vamale se făcea cu istoricul model T, fie el cu „mustăți” sau nu.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ  / Foto: FORD

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− doi = 3