Ford Bronco Desert Racer: Alergător prin deșert

,

Chiar dacă anotimpul rece amenință să-și facă de cap unii constructori auto nu pot să-și ia gândurile de la locurile fierbinți și aride. De exemplu, deșertul ar fi bun?

Anvelopele BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3, de 37 de inci, sunt construite dintr-un compozit special de cauciuc care le oferă mai multă aderență la utilizare pe stânci și suprafețe alunecoase.

Probabil că gândurile vă duc la următoarea ediție a raliului Dakar ce va începe odată cu anul 2022, însă cei de la Ford se gândesc de fapt la renumita cursă extremă din peninsula californiană Baja. Și cum pe tărâmul unchiului Sam competițiile off-road au devenit un trend fierbinte, Ford a gândit o ediție specială a modelului Bronco pentru cei care vor să-și împingă extremele la un nou nivel.
Ediția limitată Bronco poartă după sine inițialele „DR”, de la Desert Runner, definind clar vehiculul destinat pentru raiduri în condiții dure, pe care Ford îl descrie drept o soluție de curse la cheie pentru concurenții serioși de off-road. Ideea este că până acum constructorul american nu a mai făcut vreun model gata de competiții extreme direct de pe linia de asamblare. Așa că s-a pornit de la cea de-a șasea generație Bronco cu patru uși, de la care s-au preluat caroseria și șasiul. Cei care au „păstorit” proiectul conform propriilor percepte tehnice de înalt nivel au fost canadienii de la Multimac. De unde vă este cunoscut numele? Sunt aceiași care construiesc supercarul Ford GT, dar furnizează componente și pentru alte mărci, cum ar fi Chevrolet, de exemplu.

Primele 50 de unități vor fi disponibile pentru vânzare abia la sfârșitul anului 2023 cu un preț, la mijlocul gamei, începând de la 200.000 USD, adică 177.000 de euro. Ce vreți, competițiile chiar costă.

Nu trebuie să te apropii de Bronco DR ca să-ți dai seama că este diferit. Caroseria cu patru uși a SUV-ului schimbă o serie de panouri de caroserie din oțel cu unele mai ușoare realizate din fibră de sticlă modelate printr-un proces de transfer de rășină. Iar pentru reducerea greutății, sistemul de aer condiționat, alte facilități interioare și componentele zonei vitrate au fost îndepărtate. Cabina special construită și axată pe curse include panoul de instrumente familiar al lui Bronco cu patru uși, cu mânere de prindere și tunelul transmisiei. Pregătirile pentru competiție i-au adus prizele de aer în partea superioară a capotei, Bronco DR fiind finisat, în stilul distinctiv curselor, în roșu, alb, negru și albastru. Apoi un sistem de răcire îmbunătățit substanțial a fost montat în spatele cabinei și va fi un element crucial în timpul curselor de zi prin deșert. Iar în final mașina a cântărit puțin peste 2.800 kg.

Dar asta după transformarea finală a lui Bronco care a început prin introducerea sub capotă a unui motor Ford Coyote V-8 de 5,0 litri. Specificațiile finale nu au fost comunicate încă, dar constructorii au confirmat că SUV‑ul va produce mai mult de 400 de cai putere când va fi pus în vânzare. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu zece raporturi care, împreună cu cutia de transfer, au fost preluate de la Ford F-150, iar pu­terea ajunge la toate cele patru roți prin diferențiale blocante cu acționare electronică pentru ambele punți.
Însă suspensia este cea care face toată munca grea într-o cursă precum Baja 1000. Și prin urmare aici se fac unele dintre cele mai mari schimbări, începând cu amortizoarele selective DSSV Multimatic. De asemenea, canadienii au furnizat pentru puntea față brațe inferioare personalizate, din aluminiu. Practic Bronco DR are o acum cursă a suspensiei cu 55,1% mai mare în față decât SUV-ul de serie și cu 58,6% mai mult în spate, adică 401 mm, respectiv 442 mm. Iar asta a însemnat obținerea unui unghi de atac de 47 de grade, cel de rampă a ajuns la 33 de grade, iar cel de degajare la 37 de grade!

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 − = patru